Min Honda VFR hade nog uppskattat en översyn av stötdämpare bak och gafflar fram, 4600 mil och precis myndig iår (2007).
Jag når knappt korrekt häng just nu med bakdämpare ställd på max förspänning och sjunker väldigt vid skjuts.
Märker i princip ingen skillnad i returen bak mellan soft och hard, det är det enda som finns att justera på VFR original.
Jag kör oftast själv, men det förekommer någon knix per år och kanske en BKK. Någon Europaresa med packning och fruga bak, så väldigt blandad körning.
Hört bara positivt om YSS så jag är lite sugen på att uppgradera till en sådan och fram bara byta fjädrar till något som är anpassat för min vikt.
Detta också för att mekaniska reservdelar inte verkar finnas till dessa dämpare längre, man kan bara byta olja typ.
Hört med den enda mekaniker jag gillar kring denna lilla stan men han lät inte så väldigt sugen på att ta jobbet i nuläget och var osäker på om han hade rätt grejer.
(Vi snackade mest service då, men lät heller inte entusiastisk över en uppgradering, Honda är inte hans område.)
Jag har lyxen att ha en liten garageyta och ganska mycket fritid så jag blir lite sugen på att ta mig an jobbet själv. Lyx med att ha en gammal maskin är att mycket information redan finns att läsa eller tuben och vad jag kan se verkar inte jobbet så stort i sig? Något att tänka på? Fram kanske jag lämnar in men med gafflarna lösa?
Hur vet jag vilken modell av dämpare / styvhet på gafflar jag ska ha och vart beställer jag detta. Lyckas fan inte ens Googla fram detta?
Hade varit nice att fortsatt ha en justeringsratt för förspänningen.
Tack på förhand
Jag når knappt korrekt häng just nu med bakdämpare ställd på max förspänning och sjunker väldigt vid skjuts.
Märker i princip ingen skillnad i returen bak mellan soft och hard, det är det enda som finns att justera på VFR original.
Jag kör oftast själv, men det förekommer någon knix per år och kanske en BKK. Någon Europaresa med packning och fruga bak, så väldigt blandad körning.
Hört bara positivt om YSS så jag är lite sugen på att uppgradera till en sådan och fram bara byta fjädrar till något som är anpassat för min vikt.
Detta också för att mekaniska reservdelar inte verkar finnas till dessa dämpare längre, man kan bara byta olja typ.
Hört med den enda mekaniker jag gillar kring denna lilla stan men han lät inte så väldigt sugen på att ta jobbet i nuläget och var osäker på om han hade rätt grejer.
(Vi snackade mest service då, men lät heller inte entusiastisk över en uppgradering, Honda är inte hans område.)
Jag har lyxen att ha en liten garageyta och ganska mycket fritid så jag blir lite sugen på att ta mig an jobbet själv. Lyx med att ha en gammal maskin är att mycket information redan finns att läsa eller tuben och vad jag kan se verkar inte jobbet så stort i sig? Något att tänka på? Fram kanske jag lämnar in men med gafflarna lösa?
Hur vet jag vilken modell av dämpare / styvhet på gafflar jag ska ha och vart beställer jag detta. Lyckas fan inte ens Googla fram detta?
Hade varit nice att fortsatt ha en justeringsratt för förspänningen.
Tack på förhand
