Stötdämparfunderingar

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Nu ikväll har jag haft av gaffeln på min RD. Tappade ur den gamla oljan, som det föresten verkade finnas för lite av och fyllde på med lite tjockare olja till RÄTT nivå den här gången. Gaffeln känns kanonfin nu, vilket (tyvärr?) också medför att jag känner hur svajig min bakdämpare börjar bli. Har haft den på hårdaste inställningen ett tag, och nu börjar även den kännas för mjuk. Inte bara fjädern, utan även dämpningen är ganska dålig.

Frågan är, finns det någon som renoverar bakdämpare, och det till ett vettigt pris? En ny kostar 3000+ vilket är rätt mycket i förhållande till hojens värde.

Alla tips är välkomna! :)

Din bakdämp kanske är renoveringsbar. Ta med den till nån stötdämparfirma o fråga. Eller dom kanske vet per telefon så där rakt av bara.
/u

ulf_lundin skrev:
Din bakdämp kanske är renoveringsbar. Ta med den till nån stötdämparfirma o fråga. Eller dom kanske vet per telefon så där rakt av bara.
/u

Jo, har faktiskt redan fått kontakt med en kille på Wemi via mail, och det verkar inte behöva bli så dyrt OM dom har en fjäder som passar. Gött att man kan få svar på sånt klockan halv 11 på kvällen. :)

Spinnin' wheel hade en dämpare som har gått 1500 mil, och som dom vill ha 1200 spänn för så en sån får det bli. Min dämpare började försämras plötsligt först vid över 5000 mil, så det blir nog bra!

Dom skickade ta mej fan en dämpare till en DT 125!!! :huvet Helt otroligt, hur svårt kan det va!!!???!

Den nedre på bilden är rätt.

Bifogat

• mail.jpg
    mail.jpg
    79.8 KB · Visningar: 43
PacMan skrev:
Har snackat med Sams oxo, men dom hade bara en som dom inte visste hur långt den hade gått. Att det ska vara så svårt att kolla innan man skickar! :fatta!
Okay. Annars brukar dom vara riktigt bra. Hoppas du får rätt nästa gång du är på posten!

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...