Större fordon = säkrare vid krock!

oops.... Hörru, kanske dags att ställa framvagnen :D

Störst går först, trögt att diskutera vållande med en 120mm pjäs i nyllet :D

Öööhm bradleyn har en liten 25mm bushmaster automatkanon, fast den är inte så bra att argumentera mot heller :D

Dom varken kan/får/törs stanna.

Men visst, man kan se det som att dom är balla som bara drar....

Man stannar inte och löser det på plats, man förvissar sig om att ingen är skadad och det materiella löses i efterhand av därför avsedd personal. Finns ingen poäng med att låta en simpel gruppchef stå och dividera värde på en gammal bil eller en inslagen dörr.
Det blir lätt åsikter med saker ryckta ur sitt hela sammanhang...

Du känner killarna eller?

Näe, men jag har sett otaliga dokumentärer om deras uppdrag.

Det där är en så typisk fälla det kan bli, stanna för en olycka och bli anfallna/en bomb sprängs.
Så dom har order om att forcera och fortsätta.

Det finns en film på tuben när en hummer ska göra just det, styra undan en skrotbil som blockerar vägen för kolonnen, varpå skrotbilen exploderar.

Näe, men jag har sett otaliga dokumentärer om deras uppdrag.

Det där är en så typisk fälla det kan bli, stanna för en olycka och bli anfallna/en bomb sprängs.
Så dom har order om att forcera och fortsätta.

Det finns en film på tuben när en hummer ska göra just det, styra undan en skrotbil som blockerar vägen för kolonnen, varpå skrotbilen exploderar.

Okej, okej... Jag har inte läst boken, inte sett filmen, köpte inte T-shirten. Allt jag gjorde var att se ett tubklipp där ett stridsfordon kör över en bil.
Att det inte var en "P4 fyller 100 år"-parad kunde jag gissa, men ändå.. :glömdet

Okej, okej... Jag har inte läst boken, inte sett filmen, köpte inte T-shirten. Allt jag gjorde var att se ett tubklipp där ett stridsfordon kör över en bil.
Att det inte var en "P4 fyller 100 år"-parad kunde jag gissa, men ändå.. :glömdet
Det är lite andra regler i en krigszon, dom är inte speciellt intresserade av att stå stilla och bli ett lättare mål, fast det är vist nog rätt lugnt där borta numera.

En bekant till mig som kom tillbaka från sandlådan rätt nyligen:
And I am back home! We got out tour cut short by almost 3 months. That should tell you how slow it is over there now.

Did not get to shoot anyone in the face. Got shot at twice, blown up once, mortared/rocketed 18 times.

Pretty slow/boring rotation. Which in the big picture is a good thing.

Jag har ett par bekanta till vars fordon har blivit sprängda när dom saktat ner/stannat, IED är ett gissel för dom.

jag tycker dom skulle vänt kanonen bakåt och börjat skjuta, då går det skitfort framåt. Iaf i grand theft auto

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park