Större förgasare: KTM 640-04

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Hej bus åkare!

Polaren vill ha mera klös i sin 640.

vart får man tag i T.ex. en fcr 41:a? Eller annat större, bättre och vassare?

Pumpa svar. (vet redan att det finns Ebay)

Mvh

Kalas:tummenupp Blev det någon märkbar skillnad med "riktig" förgasare på din hoj?

Ja visst blir det skillnad. Det som jag upplever, utan att fått den inställd till 100, är att den kräver lite mer varv. Men när man har lite mer varv så drar den bra mycket bättre. Jag har inte haft möjlighet att bänka ännu, då jag inte fått mina tätningar till avgassystemet, men när de kommit ska jag köra den i bänken för att få en siffra på hk, och sen får man se hur jag behöver förändra bestyckning m.m.

Jag tycker jag att man kan använda sina växlar lite längre. Man behöver inte växla lika tidigt, för den fortsätter dra längre på höga varv, det är det jag gillar. :tummenupp

Jag tror att om man väljer en HSR42, så ska acc.pumpen slå i nästan direkt, min gör inte det, så det ska justeras nu i helgen iaf.

Hur FCR41 eller TM40 är vet jag inte... bl.a. BoostIII här på forumet har har lite bättre åsikter/fakta här vet jag.

Lycka till... Hör av dig om det är något mer du undrar.

40mm finns inte antingen är det en 39 eller en 41a....
Finns det inte originalmonterat på vissa cyklar då?Står ju Keihin 40mm i specen till Honda CRF 250 tex.Även till RMZ 450 medans dom fortfarande hade förgasare.

Last edited:
Finns det inte originalmonterat på vissa cyklar då?Står ju Keihin 40mm i specen till Honda CRF 250 tex.Även till RMZ 450 medans dom fortfarande hade förgasare.

Det är mycket möjligt att det finns som OEM om Suzuki har specat att de vill ha det. FCR serien delar ju gjutform så man kan borra den till valfri diam mellan 37 ochl 43,7mm.....

*/ ?>
Back