Stöldskydda hojen

snabbadde

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2012
Hoj
Honda CBF1000FA
Vi har köpt en Honda Goldwing och letar efter ett säkert stöldskydd till den med tanke på att vi ska neråt i Europa till sommaren.

Jag tänkte att en GPS skulle vara en god idé, jag menar även ifall den blir stulen kan jag lokalisera var den är. Googlade lite och hittade en på gpser.se som har upp till (OBS) 3 år batteritid vilket egentligen innebär att jag inte behöver koppla den till batteriet och slipper alla sladdar och skit mm.

Nu vill jag veta innan jag pungar ut 3 600 om någon har testat en sånhär eller har det på sin mc?

Här är länk till spårsändaren: http://www.gpser.se/gps-tracker-xtreme

Borde räcka med att du sätter upp en lapp om att d står en guldvinge i garaget, då får du nog ha den ifred. :krama

Finns väl folk som snor en V70 också, även fast den inte ligger högt upp på listan över stulna bilar. Annars kan du köpa en gammal iPhone, skaffa ett kontantkort och "Hitta min iPhone" appen. Koppla in en 12-volts laddare på batteriet och göm iPhonen väl med skyddsplast runt så den inte blir fuktig. Snor någon hojen så kan du spåra den via hitta min iphone appen.

Total kostnad ca 1500kr om du inte har mobilen sen innan.

Med vänlig hälsning, Try

Tyvärr är den ända riktigt säkra metoden hagelbössa kopplad till rörelsesensor (OBS! ej lagligt)

Finns väl folk som snor en V70 också, även fast den inte ligger högt upp på listan över stulna bilar. Annars kan du köpa en gammal iPhone, skaffa ett kontantkort och "Hitta min iPhone" appen. Koppla in en 12-volts laddare på batteriet och göm iPhonen väl med skyddsplast runt så den inte blir fuktig. Snor någon hojen så kan du spåra den via hitta min iphone appen.

Total kostnad ca 1500kr om du inte har mobilen sen innan.

Med vänlig hälsning, Try

Finns väl amdra gps trackers än en iPhone :s

Vet inte riktigt om jag köper 3 års batteritid på ett 5200 mAh batteri.
Då pratar vi nog om en positionering var annan dag om ens det.
Men visst vore det cool om det fungerar.

"Beroende på konfiguration och rörelsemönster
så räcker batteriet upp till tre år. "

Det innebär väl säkert att man skickar ett sms för att få positionen?
Men 3 år låter jävligt länge ändå tycker jag.

Vet inte riktigt om jag köper 3 års batteritid på ett 5200 mAh batteri.
Då pratar vi nog om en positionering var annan dag om ens det.
Men visst vore det cool om det fungerar.

Kan ju vara kombinerat med ett gyro så hela enheten ligger i viloläge (alltså inte GPS eller något annat än just gyrot) tills det att den rör på sig... då kan jag tänka mig att den funkar stående still i upp till 3år.
Det är ju trots allt inte intressant att veta att den står på samma plats som den stod på för 5min sedan om den inte har rört på sig, det är ju först när den förflyttar sig som det är av intresse att veta att något händer.

skriv goldwing med blindskrift på den så är det ganska säkert att ingen tar misste.

Absolut enklaste sättet att se till att man inte får hojen stulen är att sälja den. Kanske inte så enkelt just med en goldwing, men ändå.

Räcker väl att ta ur nyckeln på en sån?

Sen att kalla en bil på 2 hjul för hoj.. :P

*Lägg ut drivankaret och sätt "ur funktion"-lapp på manöverpanelen till ankarspelet.
*Ladda stereon med Justin bieber. Samma effekt på gangstaz som såg-musiken i filmen Mars attacks på utomjordingarna.

Det finns störningsutrustning för gps och jag är nästan helt säker på att någon som stjäl en guldvinge har det.

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...