Stöldförsök transportproblem

lee

-
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Apostlahäst modell gammal
Något kriminellt fanskap har behagat våldföra sig på min hoj och nu är tändningslåset kaputt, får inte ned nyckeln mer än någon centimeter.

Har inte grejer eller skills så det får bli verkstan som får lösa detta. Dock återstår ett smärre problem. Hojen står på gården och en bärgare kommer inte in på gården. Med tanke på styrlåset ligger i, så är det svårt att rulla hojen annat än i mycket snäva cirklar. :huvet

Nu söker jag kreativa sätt att förflytta hojen ett femtiotal meter, med minsta möjliga insats av fysisk och ekonomisk ansträngning.

Alternativet att kalla in fyra polare som bär hojen finns förstås, men jag tror den samlade kunskapen på sporthoj.com kan komma på en bättre lösning. Kanske pirra under framhjulet?

Har f ö inte testat att borra!

Någon som vet vad en bärgning kostar? Jag kör bara med trafikförsäkring vilket förstås innebär att jag får stå för fiolerna själv. Bor centralt i Stockholm och har knappt 3 km till verkstan. (Inga problem med det, jag är mitt eget försäkringsbolag och har ett antal sparade tusenlappar sedan tidigare problemfria år).

Hyr en skåpbil :tummenupp
Skateboard/inlines under framhjulet ut genom porten till gatan löser dina styrningsproblem om du inte kan köra in bilen på gården.

Skate Board. Jag brukar använda det när jag flyttar tunga grejor. Du bör nog ha hjälp... Lägg den under framhjulet, håll i handbromsen och knuffa, typ. Kör försiktigt. Om du ändå jagar kronor så kan du väl hyra ett släp och köra till verkstan med det. En bärgare kostar betydligt mera.
Lycka till :-)

Håll i hojen väldigt bra om du nu ska köra något under framhjulet.. Den kan bli väldigt instabil :tummenupp:näsblod

Haha, ja skateboard är ju suveränt.

Varför tänkte jag inte på det? Jag har ju centralstöd så jag kan få upp framhjulet en bit. Sedan får vi hoppas skateboarden håller när man tar ned hojen från centralstödet.:gnissla

Montörsvagnens hjul kan ju däremot svänga i alla riktningar så där finns risken att det går åt fanders.

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing