stöld på jobbet

Robban

Nu med daytona...
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Daytona 2006 bankittad!
har haft racehojjen på förvaring på jobbet. vi har byggt ut och haft en mängd hantverkare där under ca 3 månaders tid. Fick se häromdagen att jag blivit av med en del prylar. däckvärmare, tankväskor, lås, handskar.
Som tur var så har jag nu flyttat hojjen så dom/den som varit där tidigare inte kan komma tillbaka för mer. hade ju extra fälgar ett gäng nya slicks och kåpor och annat godis där som någon säkert velat ha.

Grejjen är den att företagets försäkring inte täcker detta då jag förvarat privata saker där på egen risk.

Gick inte heller att få ut något via hemförsäkringen. ja jag vet jag är för ärlig men någon måste ju vara det:rolleyes:

surt som fan är det iaf, vet inte riktigt varför jag frågar men går det att få ut stålar någonstans ifrån?

Kan du inte försöka klassa din arbetsplats som ett slags garage och på så sätt få hemförsäkringen att täcka det? Säga att du brukar ha dina prylar där. Men jag vet inte, skeptisk till att försäkringsbolaget skulle ge efter i tveksamma fall.

Be din arbetsgivare skriva papper på att du har tillstånd att nyttja en del av lokalen som privat förråd/garage och ta det pappret med ditt hemsförsäkringsbolag.

Mitt företags nya laptop och mobil, införskaffat av mig, låg i baksätet på en polares bil samma kväll i stan.

Bilen vart stulen när han lämnade den igång och sprang in med en videofilm.

Det såg helt mörkt ut att få ersättning av någons bolag, då anlitade vi en försäkringsmäklare från Uppsala med gott rykte.

Han hittade blixtnabbt en klasul som nästan alla bolag har, en slags drulle i drullen.

Det handlade i korta ordalag om att min kompis INTE förvarade grejerna åt mig, utan att de låg bara en kort stund, nästan av en slump, i hans baksäte.

Det gick alltså på drulleförsäkringen, trots att det var i bilen och inte hans grejer.

Typ att du nästan bara släppt av dina grejer på jobbet helt tillfälligt, inte alls en långvarig förvaring, hajar du?

På vissa hemförsäkringar har man rätt att förvara saker på andra ställen utanför sitt hemtill visst värde under vissa omständigheter. Men kanske de inte är fallet här?
De skrivs bra mycke i de finstilta om vad som inte gäller å är undantaget.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti