Stänga av updatenotiser på mac?

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Varje dag vid den här tiden vill min mac att jag skall uppdatera några appar som jag absolut inte VILL uppdatera av olika anledningar. Får en liten notis om detta varje dag, och det bästa alternativet (istället för att uppdatera) är att välja att bli påmint igen om ett dygn :huvet

Kan jag stänga av det här HELT på något sätt?

Du kan ju alltid stänga av just dessa uppdateringar i Systeminställningar, kör själv så för skitprogrammet iTunes. Enda gången man påminns om det är när man manuellt startar programmupdatering och det inte finns något nytt att hämta, då påpekar den "... förutom de som du valt att ignorera" tillsammans med knapp för "återställ ignorerade uppdateringar"

Men vill du tvunget stänga av allt så titta i toppmenyn när fönstret är öppet. "Programuppdatering"->"Inställningar" och bocka av "leta efter programmuppdateirngar" allt "hämta uppdateringar automatiskt".

Edit: Vill du slippa köra en uppdatering för att nå programmets toppmeny så kan du även gå in på "Äpple"->"Systeminställningar"->"Programuppdatering" så får du samma val som i programmets "Inställningar"

Last edited:
Great, skall testa :tummenupp

Du kan ju alltid stänga av just dessa uppdateringar i Systeminställningar, kör själv så för skitprogrammet iTunes. Enda gången man påminns om det är när man manuellt startar programmupdatering och det inte finns något nytt att hämta, då påpekar den "... förutom de som du valt att ignorera" tillsammans med knapp för "återställ ignorerade uppdateringar"

Men vill du tvunget stänga av allt så titta i toppmenyn när fönstret är öppet. "Programuppdatering"->"Inställningar" och bocka av "leta efter programmuppdateirngar" allt "hämta uppdateringar automatiskt".

Edit: Vill du slippa köra en uppdatering för att nå programmets toppmeny så kan du även gå in på "Äpple"->"Systeminställningar"->"Programuppdatering" så får du samma val som i programmets "Inställningar"

Om du förresten ändå vill ignorera enstaka paket och inte hittat hur man gör så väljer man dessa i listan och tar sedan toppmenyn:"Uppdatera"->"Ignorera uppdatering.

Fast den har du säkert redan hittat iom att du ville ta bort all uppdatering...

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT