Stänga av de inbyggda alarmet (passat)

Clifton

JoJo vill du gifta dig med mig!
Gick med
6 Mar 2004
Hoj
Såld :(
Båda mina nyklar paja idag så kommer inte in i bilen med larmdosan.
O bilen måste flyttas innan 07 imorgon.

Hur fan löser ja de här.

Går de att stänga av alarmet smidigt

Är batterit slut i larmdosorna eller är de trasiga? Törs inte spekulera i hur man lyckas tysta larmet på den.

Ja fick lov att laga larmdosan när ja råkade ut för det... sorry att ja inte har nåt bättre tips.

:va

Har iofs en passat men inte testat där än. Men på min förra bil ( saab 9-5 ) så om jag låste upp förar dörren med nyckel så gick larmet, men om jag då starta bilen inom ett visst antal sekunder så stängdes larmet av.

trådlån: Hur får man en surådi (A4-05) att sluta plinka om Jag inte har bälte på mig. Det ska väl den skita i! :mad: Jevvla skitbil, hur fan kan folk tjöpa passater för en halv miljon och tro att de köpt något jämförbart med merca/BMW?

trådlån: Hur får man en surådi (A4-05) att sluta plinka om Jag inte har bälte på mig. Det ska väl den skita i! :mad: Jevvla skitbil, hur fan kan folk tjöpa passater för en halv miljon och tro att de köpt något jämförbart med merca/BMW?
Svårt o sätta på sig bältet? :tungan

köp ett bälte på skroten och sätt delen i låset utan lina i så kommer den sluta blinka.

Är det ett originallarm som har nycklar med inbyggd fjärr och några knappar. Nu vet jag inte hur det är på just Passat av den årsmodellen men jag kan ju alltid spekulera. Jag misstänker i så fall att det är samma typ som audi monterade in i sina bilar från någon gång -95 och framåt. I så fall så sitter det även en liten transponder i nyckeln. Låser man upp förardörren med nyckeln så ska larmet avaktiveras eftersom bilen känner av transpondern oavsett fjärrsändaren fungerar. Alternativt går larmet men om man sätter nyckeln i tändningslåset så avaktiveras det igen och slutar tjuta.
Funkar inte transpondern så är bilen i alla fall död eftersom bränslepump mm är blockerat. Då måste den in till en audi/VAG-verkstad för att få nya nycklar och kodas om så att nycklarna får "tillstånd" att avaktivera larmet och starta bilen. Detta eftersom det larmet är inbyggt i styrboxen. Det är endast audi/VAG-verkstäder som gör denna omkodning.

Har du en larmdosa som inte är inbyggd i nyckeln så är det sannolikt inte så. Då kan det tänkas finnas information i instruktionsboken för larmet hur man ska göra om batterierna tagit slut eller dylikt.

Den ska inte sluta blinka. Den blinkar för att det är meningen att man ska ha bältet på sig. Om det är maximalt dålig krocksäkerhet du är ute efter (vilket måste vara fallet om man vill köra utan bälte) så ska du väl för sjutton inte köpa en audi. Då ska du ju köpa en Nissan Micra eller Ford Fiesta från 80-talet. Krocksäkerhet som ett akvarium. I alla fall enligt folksams statistik. En bubbla är också ganska bra ur det perspektivet. Motorn bakom som trycker på vid en krock och tanken i knät. :yoparty
Audi är jevvla bra bilar som vill att man har bältet på sig. Din bil bryr sig bara om dig. :omtankesmiley

köp ett bälte på skroten och sätt delen i låset utan lina i så kommer den sluta blinka.

Ge honom inte några dumma idéer nu. Det är bättre vi lär honom hur man sätter på sig bältet. Han tycker bara att det är pinsamt att behöva fråga hur man sätter på sig bältet. :näsblod

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Back