Ställning i buss/släpkärra

Blade

G'day Mate
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
Har en crossbuss och när jag idag surrar fast crossen spänner jag helt enkelt ned framfjädringen på hojen med spännband med framhjulet mot mellanväggen. Ska hojen stå så ett tag får jag för mig att det är skadligt mot packboxarna. I alla fall har jag sett att det trycks ut olja när den får stå länge så!

Såg på en träning en som hade en annan variant i bussen. Han hade ett typ depåstöd där hojen lyftes en aning och sedan spändes fast i fotpinnarna. Det måste väl vara det bästa? Någon som vet hur en sån typ fungerar? Finns de att köpa eller någon som har en beprövad design som vill dela med sig?

Jag tro inte på varianten att spänna fast framhjulet i en ställning. Kan inte vara bra mot lagren...

Dög det inte med svaren du fick på enduromx :)

I min gamla trasiga buss så har jag en liten skena som framhjulet står i och sen en rem från styret/gaffeln till väggen och en snett framåt, har funkat bra det lilla jag använt den.

Sen tror jag inte du behöver oroa dig för lagren direkt, belastningen är säkert 100ggr mindre än när du landar snett från ett hopp eller liknande.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti