Ställe att göra Honda service på?

Slipsten

Radical Riders
Gick med
27 Jan 2008
Hoj
Yamaha FZ8N -11
Jag börjar närma mig en storservice på hojen och letar efter ett billigt och bra ställe att göra servicen på. Det skall helst inte vara på andra sidan Skåne :)

För er som inte vet så är det en Honda VFR800 2002 VTEC. Servicen kommer innefatta ventiljustering etc. Har fått pris på 6300 om de bara inspekterar ventilerna - 8000 om justering behövs göras :brinnerup:död

Alla tips mottages tacksamt.

Lindströms Motor Kenth Brink AB
Magasinsgatan 7
216 13 Limhamn, Sweden
040-15 42 97

Last edited:
Lillemans var rätt bra i pris men tyvärr inga tider förrän bortre änden av Juli.
Piffes hade ett gött pris så där är det nu bokat. Fick highlighta att stiften är iridiumstift och tyvärr steg priset då.. Men fortfarande billigaste alternativet jag hittat och hade tid nästa vecka.

Trist dock att jag missar onsdagsgazzet den veckan :(
Ingen som har en hoj o låna ut på onsdagen? :näsblod

Last edited:
Jag har nr till en jobb kompis polare som ska serva min hoj nu ventile förgasar synkring o stift kosta 2 tusen typ han ska va jävligt duktig o gör detta hemma på sin fritid skicka ett pm om du vill ha nr

Jag blev väldigt nöjd med Sölle Racing i Ystad! De var snälla. :) Dock inte auktoriserade för Honda. Men ser att du redan bokat tid nu ändå.

det kostar att ha leksaker...MEn om du orkar åka till norrköping så har jag en kompis som har verkstad där.
kollade upp min service idag..7500:- så nu ska jag sälja allt som är löst.

Sölle racing. :tummenupp
Bättre får man leta länge/köra efter.
ev kan han sätta turbo på .....mm
mvh

Last edited:
Han vill ha den fixad, inte pajad:död

haha håller tråkigt nog med dig. Han gör bara saker värre. och allt bli dyrare i slutändan när någon annan får städa upp hans klanteri

Då kan jag ta ett ex.
Hade en R1 motor inne som han skulle kolla varför den inte startade.
Efter att jag fått åka och fixa verktyg åt han (han hade inte själv då)

Så pajade han en bult och hade motorn där en vecka och kom inte fram till ett mög.

Efter ett tag kom vi själva på att det var så att den inte gick att köra med elsystemet som satt på hojen.

Hojen va en R198 och motorn var en 01a och ja det man man tycka att en meck skulle kunna säga direkt utan att felsöka en massa.

Nä jag har inget förtroende för hans kunskap.

Men vist en vanlig grund service kanske, men inte med ventil koll och sånt.

Mina 50C

Vad grundar du detta på?

lämna in mina gaffelben för att byta packboxar, dom var lite fuktiga när ja hämta dom, ha sa då att det försvinner. kör 2 rundor med hojen, sen läcker det ena och det andra läcker så pass mycket att det rinner ner på skärmen oket och fälgen. han tog 1200kr exl material för detta.
köper nya packboxar för 600+ olja för 200kr laddar ner handbok o gör d själv. då visar d sig att han har våldat dom på plats, så stopringarna är skeva och glidlagren är repade samt snea. nytt ggr2= 800kr PLUS att han repat ena gaffelbenet så pass att det läcker lite fortfarade. slutsumma för allt utan o bytt gaffelben = 600+1200+800+800=3400kr
:död:död:död:död:död:död:död:död:död:död:död:död:död:död:död:död:död:död:död:död:död:död:död:död:död:död:död:död

Kan också ta ett ex!

Lämna in blackbirden när den börja gå dåligt och bad han fel söka efter 1 vecka ringde han och sa att ventilerna stod helt fel och att stifften var av fel sort efter 3 veckor fick jag tillbaka den och fråga om den gick bra nu?? Det trodde han?? men utan någon som helst förbättring och 7000 spänn fattigare

NEJ!!

Säger det igen: Lindströms Motor kan sina saker. Vill man ha det billigt, är det lite som fuskbyggarna. Är det 50% billigare, så är det ngt som inte stämmer!!! Sen "tror" jag inte att Piffes MC är auktoriserad Honda verkstad. Vilket Lindströms motor är.

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti