ställa in fjädringen på fireblade

brallan

Då Fantomen är vred darrar lejonet.
Gick med
5 May 2004
Hoj
på jakt efter ny
någon som är hajj på hur fjädringen skall vara inställd förhållande till vikt ??
väger runt 90pannor och min hoj känns lite för mjuk ..

har kollat runt lite på olika sidor men hittar bara en massa setups för bana , :huvet

snart är det ju dags för premiären och då vill man ju inte skutta av vägen på G av fel inställd fjädring ..

Last edited:
Fjädring

brallan skrev:
någon som är hajj på hur fjädringen skall vara inställd förhållande till vikt ??
väger runt 90pannor och min hoj känns lite för mjuk ..

har kollat runt lite på olika sidor men hittar bara en massa setups för bana , :huvet

snart är det ju dags för premiären och då vill man ju inte skutta av vägen på G av fel inställd fjädring ..

Tjena tjena, har du fått svar på ditt inlägg, jag har nämligen samma problem med min hoj faktis, dela järna me dig när du vet mer...

Donnie_R6 skrev:
Tjena tjena, har du fått svar på ditt inlägg, jag har nämligen samma problem med min hoj faktis, dela järna me dig när du vet mer...

hittade tillslut en sida där det stod hur det skulle vara fast det var ju inställningar till honda , men kolla racingforumet var och varannan kör ju r6a där så de borde ju ha koll på läget

brallan skrev:
hittade tillslut en sida där det stod hur det skulle vara fast det var ju inställningar till honda , men kolla racingforumet var och varannan kör ju r6a där så de borde ju ha koll på läget

Joppes standardsvar, verkar störigt men är inte illa ment, tvärt om faktisk:

"Hur det skall vara" beror på hur och var du kör, hur fjädrarna mår och vilken olja du har i osv osv. Har du grym tur så passar inställningarna som nån annan har, även dig. Men varför hoppas på tur? Varför inte lära sig grunderna i fjädringsinställning själv? Sök på forumet, detta har diskuterats mycket.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman