Ställ för långa?

Tompa25

Ny medlem
Gick med
15 Mar 2007
Hoj
Yamaha R1
Hallå där!

Någon som har koll på vilka ställ/märken som brukar vara bra för oss som är lite längre, bortåt 188 cm och som väger en sådär 83kg? Man vill ju inte köpa något som är för kort i ärmar och ben, men inte heller en hösäck. Har tittat lite på Dainese och Alpinestars ställ. Vad tros om dem, eller är det andra märken som gäller?

Hallå där!

Någon som har koll på vilka ställ/märken som brukar vara bra för oss som är lite längre, bortåt 188 cm och som väger en sådär 83kg? Man vill ju inte köpa något som är för kort i ärmar och ben, men inte heller en hösäck. Har tittat lite på Dainese och Alpinestars ställ. Vad tros om dem, eller är det andra märken som gäller?

Jag är 197cm cirkus och väger som dig. Är alltså skitsmal och har ett 2-delat arlen ness som sitter bra på mig. Storlek 54 i brallorna och 56 i jackan.

Köpte ett sprillans förra veckan.

Eller kan du köpa bra måttsytt, PSI. :tummenupp Se länk till vänster, ganska långt ner...

IXS fanns iaf för något år sedan i 100-storlekar som var mer långsmala, ex 106 med vidden från en 56 men med lite extra längd. Måttabell finns säkert på deras hemsida.

Hallå där!

Som jag har skrivit i minst 4 trådar innan denna, Dainese RR-27 är en modell som bör passa. Jag är 189 cm och väger runt 80, det sitter perfekt på mej (även om man var lite orolig första gången man provade stället efter vintern)

Jag har ett Alpinestars GPU (race) som sitter perfekt. Jag är 192cm/85kg och stället är i storlek 54.

Vad jag har hört så är alpinestars ställ över lag mest för långsmala.

Men det är väl bara o åka o testa:tummenupp

Jag är 185cm lång, väger 78 kilo och kan med lätthet klämma in mig i ett 2-delat Dainese Flanker strl 48. Ärmarna kunde dock varit 2 cm längre, men de är fortfarande inte för korta. Är du bara normalbyggd så borde du passa i vilken standardmodell som helst!!

Lycka till i letandet :tummenupp

Jag är 185cm lång, väger 78 kilo och kan med lätthet klämma in mig i ett 2-delat Dainese Flanker strl 48. Ärmarna kunde dock varit 2 cm längre, men de är fortfarande inte för korta. Är du bara normalbyggd så borde du passa i vilken standardmodell som helst!!

Lycka till i letandet :tummenupp

Holy shit!! 48??

Jag är 186cm 115 kg jag har ett ställ från Mc-dress Art.nr: 9215
Racingoverall, fundrer bra finns i storl upp till 58 om man så vill*L*

töjer sig ställ även på längden typ i armarna o benen? 48 för kort i armar/ben 50 kanon i armar o ben dock rädd att det ska bli för stort om det töjer sig

Men vad är det med dainese storlekar som inte stämmer jag är 176 cm o ca77 kg o har ett dainese storlek 54 som sitter helt perfekt sedan så letade jag efter ett lite större ställ o hör då med en kille som har ett storlek 56 men han är 192 men det är lite trångt på honom på längden. Annars tycker jag det borde vara lagom eftersom jag skulle ha det när jag kör minimoto (behöver vara något större för man ska komma ner riktigt) men sedan läser man som här ovanför i tråden...

Linusp3 skriver:Jag är 185cm lång, väger 78 kilo och kan med lätthet klämma in mig i ett 2-delat Dainese Flanker strl 48. Ärmarna kunde dock varit 2 cm längre, men de är fortfarande inte för korta. Är du bara normalbyggd så borde du passa i vilken standardmodell som helst!!

O då kan jag inte fatta vad som är skillnaden.....är det så att vissa Dainese är större i storlekarna eller hur ligger det till?

Last edited:
ställ är väl som hjälmar dvs passar olika huvud, samt har är olika i form?

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman