Städa lägenheten -tips!

General E

So fresh so clean
Gick med
20 Jul 2005
Hoj
ZX-6R -04
Nu ska jag städa. :gnissla

Hur gör man för att bli sådär huslig? Hur gör man för att gå loss och bara tokstäda? /Ordning och reda, städa på fredag.

General E skrev:
2068026 Nu ska jag städa. :gnissla

Hur gör man för att bli sådär huslig? Hur gör man för att gå loss och bara tokstäda? /Ordning och reda, städa på fredag.

Bra musik, på hög volym!

Hur ofta ska man dammsuga och damma? Vad är normalt och vad rekomenderas?

Ställ en öl i varje rum o när du har städat rummet så får du dricka upp den.
Funkar skitbra under sommaren iaf.

Pentix skrev:
2068054 Ställ en öl i varje rum o när du har städat rummet så får du dricka upp den.

Grimmt.
Jag tror det är normalt att dammsuga en gång i veckan.

Jag vet inte vem Evelyn är, antingen är hon snygg -och då tappar jag koncentrationen. Lr så är hon ful, då kollar jag inte. :3freak

Musik e ju bra men jag har inte orkat koppla in stereon. :trött
Fast jag ska nog fixa det, låter ganska illa nu när jag skriver det.

Pentix skrev:
2068054 Ställ en öl i varje rum o när du har städat rummet så får du dricka upp den.

Om det är starkare än folköl så kommer det sista rummet bli ganska ostädat tror jag :hihi

Mitt enda råd är...öppna fönstren..kyl ut bygget så du måste upp o hålla i gång för att vara varm..på med röjarmusik..metal helst..och känn hur du blir en Domestic Godess på nolltid ;) :tuttar

Se till att du har något juste att göra efteråt som belöning :)

Nursey skrev:
och känn hur du blir en Domestic Godess på nolltid ;) :tuttar

Se till att du har något juste att göra efteråt som belöning :)

Ahhh...jag skall ta fram henne, jag vet att jag har det i mig. Som belöning får jag väl klämma på mina nya domestic godess :tuttar
(Var bara tvungen eftersom det är du :))

mp_87 skrev:
2068122 singel eller? ;P
Näe, men bor inte alltid ihop med cheyen längre. Man kan lungt säga att vi hade olika åsikter om hur mkt ordning man skall ha och hur mycket man bör städa..... :hihi

Ett bra tips är nog att logga ut från SH också. :brinnerup

Städtips

Ska du städa för att det ska bli rent eller för att du ska ha gäster?

OM du ska ha gäster så är det BADRUMMET som gäller.
Blaska av handfatet, putsa spegeln, ställ undan alla flaskor och tuber..... gnugga bort bromsspåren i muggen. Det är det folk ser först om du får besök.
Jag lovar dig - ingen kommer att kolla om du har dammråttor under soffan!

Annars: Ett rum i taget. Börja med slänga in all skit och kläder i skåp och garderober. Dammtorka alla rum. Sen dammsugare. Är man effektiv fixar man allt på en timme. Fan vad nöjd man är sen!

Har nog aldrig tokstädat... kanske när man var singel och skulle ha över en :tuttar på "fika"...

Vilka problem ni har :) Jag städar allt en gång i veckan, då går det fort och ser alltid någorlunda fräscht ut.

-PLM- skrev:
2068256 Vilka problem ni har :) Jag städar allt en gång i veckan, då går det fort och ser alltid någorlunda fräscht ut.

Jag är singel, och det märks i mitt rum kan jag säga.
Städar när dammråttorna blir större än fotbollar typ :hihi

I sängen (dubbel) har det legat allt från nylackad front till bilen till fåtöljer och halva garderoben :rofl

Man måste ha bra musik för att kunna städa, annars går det inte.

Jag är duktig, näst intill pedant (tror jag har fått det av mamma) i veckorna men på helgerna blir jag förslappad och allt ligger i en enda röra. Enda stället som alltid måste vara tiptop är sängen, kan inte sova om jag inte vet att sängen är fräsch och sover helst inte i andras sängar då man inte vet när lakanen är bytta sist. :gnissla Kanske larvigt men jag har lite konstiga grejer för mig... :D

Kerplunk skrev:
2068331 Man måste ha bra musik för att kunna städa, annars går det inte.

Jag är duktig, näst intill pedant (tror jag har fått det av mamma) i veckorna men på helgerna blir jag förslappad och allt ligger i en enda röra. Enda stället som alltid måste vara tiptop är sängen, kan inte sova om jag inte vet att sängen är fräsch och sover helst inte i andras sängar då man inte vet när lakanen är bytta sist. :gnissla Kanske larvigt men jag har lite konstiga grejer för mig... :D

inte så konstigt.. du e tjej :hihi

-PLM- skrev:
2068256 Vilka problem ni har :) Jag städar allt en gång i veckan, då går det fort och ser alltid någorlunda fräscht ut.

dedär brukar funka för mig i ungefär 2 veckor :3freak
sen blir jag förslapad.. å ju större diskberget etc är, desto mindre vill ja ta tag i det

Kerplunk skrev:
2068377 Jo det kan väl ha med det att göra. Ni killar kanske inte har något emot att få lite grus och skit mellan skinkorna när ni ligger och snusar.... :7peta

grus & skit.. :va .. jag vill nog inte veta vad du har med dig i sängen :7peta :D

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman