SSEMSE-Vad händer?

rookie

www.mixpix.se
Gick med
10 Nov 2003
Ort
Malmö - Lever innanför broarna.
Hoj
Honda VTR1000F
Jag började min ssemse "karriär" med att vara medlem i 3 år utan att kunna köra en enda gång pga försäkringsbestämmelser. Under hela tiden betalade jag glatt avgiften för det verkade vara en reko klubb o jag tittade efter nya försäkringsalternativ ( 3-dubbla premien var inte lockande nog för mig för att kunna köra bana).

Sen hände massa....man behövde inte ha trafikförsäkring osv...så jag körde! Kul som fan på banan, tråkigt som fan i diskussionerna här!

Nu verkar medlemmar inte vilja köra ens...inställda körningar...inte bara på Anderstorp (som e en bit ibäg) utan även på nära håll?

Vad händer? Gamla medlemmar klagar? Nya banåkare vill inte köra? Vad är fel? Uppenbarligen NÅT trots att styrelse verkar finna sig felfri? Snälla förklara? För jag vill verkligen ha kvar möjligheten att köra med SSEMSE! Ställ stolthet åt sidan o rädda möjligheten att köra bana (till rimligt pris) medan den finns!!!
 
förr fanns det inte så många körningar,
skall man köra alla numera så får man mer eller mindre bo på hojen.
 
Jag ser också med oro på utvecklingen... min gissning är att Söndagarna var givet den bästa tiden. En fredagskörning är inte lika lockande, än värre mitt i veckan.
Vidare VET jag att en del dragit öronen åt sig pga blandade grupper - hur stort det problemet egentligen är, kan bara en enkät visa.

Själv kör jag vidare då säkerheten fortfarande ÄR väldigt hög och respekten/hänsynen mellan förare allra oftast god.
Jag förstår inte vad du tycker är tråkigt i diskussionerna i detta ämne... :va
Helt klart en fråga som bör ventileras...

Min erfarenhet sedan början av 2003 är att marginalerna generellt har minskat (ökade risker), men samtidigt har de allra flesta också blivit mycket bättre förare (minskade risker).
 
Kan bara svara för egen del och då är det som Robz säger; söndagseftermiddagarna var den bästa tiden.

Som det är nu sparar jag vardagskörningarna till Knutstoprsskörningarna och logistiken fixar sig inte riktigt för Andersstorp, särskilt inte på vardagar.

Sen har det ju faktiskt varit ett flertal helgdagar även på SRW, men de har för min del fallit bort av personliga skäl.

Och en enkät angående grupperna vore, som tidigare sagts, nog inte fel.
 
gör en poll vet jag.
En Poll täcker inte alla frågor och långt ifrån alla medlemmar läser här.
Jag har skickat in ett förslag till Enkät - hoppas det går att lösa t ex via hemsidan... 5 minuter att svara och täcker rätt mycket av vad som behöver tas reda på.
 
Hur många aktiva medlemar ,passiva medlemar finns det i klubben?
Kan en passiv medlem bli aktiv direkt?
 
Söndagkvällarna på SRW var perfekt för min del, tyvärr passar inte många av bandagarna mitt schema i nuläget, jag försöker dock åka alla Knudankörningar.
 
Sålde skutte så jag släppte mitt medlemskap (vilket jag ångrar grymt eftersom jag är på gång och skaffar en skutte II , fast inte grön)

Håller med GSXR1100R, söndagarna passade perfekt, men jag skall försöka sätta upp mig på knudan etc etc när jag fixat med hoj igen....:)
 
Personligen tror jag att tiderna och priset har ganska stor inverkan.

Som många säger, så var 3 timmar på söndag em perfekt. En fix tid, alla helg "måsten" var över och man kunde lätt tillbringa lite tid på banan. 160 kr var en försumbar kostnad som försvann i bruset. Det var så jäkla enkelt och kul att slå ihjäl några timmar på banan.

Nu är det mer spridda tider, flera mitt i veckan under arbetstid, vilket gör de svårare att boka upp. Dessutom kostar en 4 timmars helgkörning nu 450:- Så det plockar på rätt snabbt om man vill köra varje körning som på "den gamla goda tiden". Mao väljer man mer sina körningar. Tar någon då och då i stället för att det är en vana.

Skulle det funka bättre att ha en fix kväll mitt i veckan, kanske inte ens alla veckor, med körning 3 h, 17-20?

Något som i så fall hade varit suveränt, är om det hade gått att ordna någon form av "drop-in" ankomst på dessa körningar i så fall.
Visst, det är kanske omöjligt rent praktiskt, men iom att många har jobb, där man inte alltid vet när man kommer iväg, och att all betalning redan är gjord. För en mitt-i-veckan-körning, så tror jag det hade hjälp till att ytterligare sänka tröskeln för beslutet att boka sig. Man vet att man får köra lite även om man fastnar i ett oförutsägbart skitmöte på jobbet.

Hoppas verkligen att möjligheten till jäkligt kul bankörning finns kvar i framtiden!

Z
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top