SRW 30 juli

Fluffig

Vill men kan inte
Gick med
19 Jul 2005
Hoj
SV 650
Hurra tänkte jag när jag såg första sidan på Sydskånes nu har de säkert så en slöis som jag kan köra men attans vad besviken jag blev när jag insåg att jag åter får stå vid sidan om och sukta. :mad:

Ingen grön grupp. Stackars mig som inte vågar gasa ännu men snälla OM ni inte får fyllt de båda vita grupperna kan ni inte i så fall omvandla den ena till grön grupp? Fast först ska man kanske veta om det är mer än jag som kan tänkas köra grön grupp eller är det bättre med ytterligare en gul grupp?
Föreningen är inte till för mig utan jag sitterbara lite lagom bakfull å spånar.
Jag är bara skitglad för de gånger jag kan få köra för jag är ju inte så snabb ...ännu..

Annars har jag två val köra en gul grupp eller avstå, hmmmmm vad ska jag göra?
Kanske ska jag trots allt prova en gul grupp en gång?
Känner mig inte riktigt mogen ännu men vad ska man välja?
Inte kul att känna sig ivägen men inte heller kul att inte kunna köra någon gång. Då blir jag aldrig bättre.
Vad tycker ni?
Står ni ute med mig i gul grupp?

Nä nu är det dags för kaffe.

Kör i gul grupp. Samma regler som i grön (ingen omkörning på insidan i kurvor) och alla kör i sitt tempo. Det är den som kör om som ska visa hänsyn, inte den som blir omkörd.
Du behöver inte vara fixerad över vilken färg gruppen har.

Mer kaffe o fika åt folket. :)

Okej
¨
Jag får väl prova någon gång.
Kaffet satt bra och behövdes verkligen. Varför kan inte vissa förså att det är helt OK att sova till middag om man är trött.

Fluffig skrev:
2292482 Okej
¨
Jag får väl prova någon gång.
Kaffet satt bra och behövdes verkligen. Varför kan inte vissa förså att det är helt OK att sova till middag om man är trött.

Jävla hittepå att de bara e för medlemar osså ju..jag vill ju gazza med fatta :huvet :huvet :huvet

Som sagt så är gul din grupp...´
Utan att veta hur du kör så skulle jag rekomendera dig att snacka med en föråkare i den gula gruppen.
Dels för att kanske kolla om du gör något fel men även för att visa dig spåret.

Berätta gärna också innan körningen för gruppen/instruktören att du kommer köra lite saktare
Lycka till

Man skall inte stirra sig blind på gruppfärgen - i Vit finns det en del som är nybörjare, men kör där pga oförsäkrade hojjar.
Grön grupp brukar endast finnas ett fåtal gånger för att låta Introgruppen köra några gånger till - sedan "transformeras" denna till Gul. Så Grön = Gul... nästan - förutom Von Vettet då alltså :gnissla ...

Bara att anmäla sig :tummenupp

Fluffig skrev:
2292467 Känner mig inte riktigt mogen ännu men vad ska man välja?
Hur vet du det utan att ha kört gul?

Det handlar inte om att köra fort, det handlar om att köra någerlunda säkert. O det enda sättet att bli säker, det är att öva öva öva.
Det tar ett tag innan man vänjer sig vid att bli omkörd, samtidigt kan jag tycka det är en bra erfarenhet att göra.

Man behöver inte vara snabb i gul grupp. Om du bara koncentrerar dig på ditt och skiter i alla andra och håller dina spår så går det alldeles utmärkt att köra i gul grupp.
Så det så! :)

Robz skrev:
2293471 Så Grön = Gul... nästan - förutom Von Vettet då alltså :gnissla ...
Von Vettet är färgblind det vet alla :D

Tack alla glada tillrop nu jäklar ska här köras och jag hoppas kunna hålla mitt spår hela varvet runt. Det gick så bra och flöt så bra när jag var ute å körde i fredags så nu är självförtroendet på topp :pannkyss

Har läst engelska Bike för att lära mig mer om broms och gaskontroll och mappen med Fullkontroll är sönderläst. Synd bara att man har teflonhjärna (inget fastnar) men det enda jag inte hittar bra teori om är hur i helsike jag ska placera min fluffiga kropp på hojen. Jo jag tror mig veta att jag ska sänka inneraxlen och flytta vikten neråt men jag känner mig mest som en orangutang i pariserhjulet.
Men har ni någon bra länk så att jag kan studera hur jag teoretisk ska sitta?

Annars är jag jäkligt bra på rodeiridning men det har man bara lite nytta av när man kör MC.

Fluffig skrev:
2294341 Tack alla glada tillrop nu jäklar ska här köras och jag hoppas kunna hålla mitt spår hela varvet runt. Det gick så bra och flöt så bra när jag var ute å körde i fredags så nu är självförtroendet på topp :pannkyss

Har läst engelska Bike för att lära mig mer om broms och gaskontroll och mappen med Fullkontroll är sönderläst. Synd bara att man har teflonhjärna (inget fastnar) men det enda jag inte hittar bra teori om är hur i helsike jag ska placera min fluffiga kropp på hojen. Jo jag tror mig veta att jag ska sänka inneraxlen och flytta vikten neråt men jag känner mig mest som en orangutang i pariserhjulet.

Annars är jag jäkligt bra på rodeiridning men det har man bara lite nytta av när man kör MC.

finns ett maffigt häfte på hela 36sidor nån stanns på nätet (har skrivit ut de minns inte länken) som behandlar styrning,bromsning,kroppsposition m.m.

ska se om jag kan hitta de igen..

Hittade inte häfftet mer än det jag har liggande :tungan men hittade en hemsida med alla dokumenten + 6 blad till..läs och fundera..inte för man kommer ihåg nåt när man kommer ut på banan men iaf :hihi

länk

Fluffig skrev:
2294341 Tack alla glada tillrop nu jäklar ska här köras och jag hoppas kunna hålla mitt spår hela varvet runt. Det gick så bra och flöt så bra när jag var ute å körde i fredags så nu är självförtroendet på topp :pannkyss

Hmm, har sett det nånstans på nätet nyligen. var var nu det då...

Annars så tycker jag du ska skita i axeln o börja med att flytta rumpan en bit o känna hur det känns. Sen kan du följa med med axeln.
Titta på bilderna från körningen tex så får du lite olika exempel. Häng är väldigt individuellt.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park