Srw 17/8

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Som vanligt vill jag först tacka arrangörerna och flaggvakterna. :tummenupp

Om det är någon som har bilder på min "pirouette" so posta dem gärna... :D

Som det kan gå ibland...

Jaja, lackerat tankskadan lite provisorisk med svart billack. Har ju ändå planerat att lackera om hela hojen i vinter, så undantaget kopplingshantaget (som är litta kort just nu...) och clip-onet (som är lite banan format) så kan man nog sortera in "kraschen" under kategorin - Billiga krascher.
Det var ju inte första gången den hojen kyser assfalt heller...

Man hinner tänka rätt mycker på 9 mil hemväg...
Sitter i alla fall med en kall Norrlands (mums) och begrundar dagens händelser.

Kurvis, lessen där att jag inte flaggade. Men jag var verkligen inte på hugget att stanna kvar. :(
Jag gottgör det på en senare körning och flaggar en hel kväll. :tummenupp

:hej

(nu är man en riktig motorcyklist... : :crash )

Instämmer! Tack till flaggisar och arrangörer. Det var tokroligt idag (också) :tummenupp Skönt att din vurpa var en "snäll" vurpa, Putteliten!

Tack till Rogerr som lämnade meddelande på min telesvarare med tips om var insatsen till min ljuddämpare kan ha tagit vägen :rolleyes: Nån mer som har tips så säg bara till.

Nu väntar vi bara på... bilderna! :7peta

:tummenupp

Diablo skrev:

Nu väntar vi bara på... bilderna! :7peta

:tummenupp

Trodde du börjat gå av sig själv..
när jag varit me o jag haft kameran me så ligger bilder någon timme senare på .. Titta ner...

vill ni så kolla kontakt o skriv va ni tycker och skriv gärna hur lång tid det tagit för er att ladda "bild sidan"

AleX skrev:
när jag varit me o jag haft kameran me så ligger bilder någon timme senare på .. Titta ner...

vill ni så kolla kontakt o skriv va ni tycker och skriv gärna hur lång tid det tagit för er att ladda "bild sidan"
Fina bilder men seg lina.

AleX skrev:

Goodie!! :tummenupp

Tar väl 15 sek eller nåt att ladda upp en bild man klickat på... Gud så stor jag är! :lol
Men, bra bilder! :tummenupp Får jag ta en till min avatar?

Last edited:
Tack för idag! Himla kul som vanligt, extra kul att "toura" i röd grupp med tankväska! :tummenupp (Videon blev sådär, för mycket solreflexer.) Känns härligt att ha sänkt mitt varvrekord med 1,42 sekunder idag... :cool:

Jag har lagt upp några bilder jag tog på gul grupp med videokameran trots att resultatet då blir rätt kasst:
Bilder SRW 030817

GSXR1100R skrev:
Fina bilder men seg lina.

Felia :fakta

Diablo skrev:
Goodie!! :tummenupp

Tar väl 15 sek eller nåt att ladda upp en bild man klickat på... Gud så stor jag är! :lol
Men, bra bilder! :tummenupp Får jag ta en till min avatar?

Säg till vilken bild så fixar jag en avatarbild blir de bra?

AleX skrev:
Felia :fakta

Säg till vilken bild så fixar jag en avatarbild blir de bra?

Får jag inte göra det själv..? :confused: Annars skulle det funka med bilden du tog på mig nästan rakt från sidan i början på rakan.

Diablo skrev:
Får jag inte göra det själv..? :confused: Annars skulle det funka med bilden du tog på mig nästan rakt från sidan i början på rakan.

jo då gör du de..
en signatur så blir jag glad me :tummenupp

Tjena Torsten, sorry för missen när jag skulle fota/filma. Lovar att göra det nästa gång istället!!

Tokas skrev:
Tack för idag! Himla kul som vanligt, extra kul att "toura" i röd grupp med tankväska! :tummenupp (Videon blev sådär, för mycket solreflexer.) Känns härligt att ha sänkt mitt varvrekord med 1,42 sekunder idag... :cool:

Jag har lagt upp några bilder jag tog på gul grupp med videokameran trots att resultatet då blir rätt kasst:
Bilder SRW 030817

DesmoRob:
Helt OK. Det var ju inget måste precis... ;)

Alex:
Bilderna på din sida tar en j-vla tid att ladda (jo, jag har bredband!) och anledningen är ju att du har bilderna sparade i bitmap-format (.bmp)!!! :mad:
Detta är väl ett onödigt slöseri med både ditt hårddiskutrymme och bandbredd? Om du istället sparar bilderna i jpeg-format (.jpg) med hög kvalitet så minskar du filstorleken till under en tiondel utan att man knappt kan se någon kvalitetsskillnad alls!
Du kan säkert ställa in din kamera eller bildöverföringsprogram till att spara bilderna i jpeg-format direkt från kameran...

Annars finns det gott om (gratis) program som löser detta åt dig: :fakta
IrfanView 3.8
Mihov Image Resizer 0.7
FotoTime FotoAlbum 3.4

Ps tack för avatarerna, Alex, även om jag kan göra dem själv... Ds ;)

Tokas skrev:
DesmoRob:
Helt OK. Det var ju inget måste precis... ;)

Alex:
Bilderna på din sida tar en j-vla tid att ladda (jo, jag har bredband!) och anledningen är ju att du har bilderna sparade i bitmap-format (.bmp)!!! :mad:
Detta är väl ett onödigt slöseri med både ditt hårddiskutrymme och bandbredd? Om du istället sparar bilderna i jpeg-format (.jpg) med hög kvalitet så minskar du filstorleken till under en tiondel utan att man knappt kan se någon kvalitetsskillnad alls!
Du kan säkert ställa in din kamera eller bildöverföringsprogram till att spara bilderna i jpeg-format direkt från kameran...

Annars finns det gott om (gratis) program som löser detta åt dig: :fakta
IrfanView 3.8
Mihov Image Resizer 0.7
FotoTime FotoAlbum 3.4

Ps tack för avatarerna, Alex, även om jag kan göra dem själv... Ds ;)

Men mina bilder e alla i jpg.. men eftersom jag precis laggt upp sidan så kommer den o fin justeras så.. :tummenupp
jag ska lägga om alla bilder nu så återkommer jag när de e gjort

ang avataren så läste jag fel o va lite trött o de slutade som det gjorde :rodnar :fakta

JPEG säger du, Alex?
När jag laddade ner ett par bilder så var de små bilderna (640*480) på 904 kB, Photoshop vägrar öppna dem om de har .jpg som filändelse men som .bmp går det bra, konverterade till JPEG så ligger storleken på mellan 60och 99 kB. :fakta

Är det något program du använder vid puplicering eller dyl. som konverterar till bitmap? :skitdator
Något är det för filerna ÄR stora!

saken är den att orginalbilden får jag överfört till datorn i jpeg och dessa vet jag e stora men sen så de små bilderna tänkte jag fixa så de laddas snabbare..

:confused:

Sluta spamma och släng in en massa snygga bilder... :p

:hej

Tokas skrev:
Du missade inte bildlänken, va?
Bilder från SRW 17/8

Hur vore det själv med lite bilder, va? Putteliten!

Missade att det fanns en extra länk längst ner på sidan.

Och så är jag inte med på en enda bild :mad: :(

Min kamera är inskickad för framkallning, men de skulle ta en vecka :mad: för dem att fixa det! Skit service! :mad:

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT