Squeezebox, hur funkar det med bärbar dator? avstängd?

Brandstr

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2006
Hoj
En
Hej, jag är jakligt sugen på en sådan Squeezebox i länken nedan. Ni som har en kan väl förklara hur det funkar med min bärbara dator där jag har all musik på, bara ladda ner musiken i datorn gör jag, och gör inget med den alls(håller ej på att fixa med taggar och sådant).

Jag har wlan, och surfar trådlöst hemma. Kan jag har datorn avstängd och fortfarande lyssna på all data-musik på Squeezeboxen??

Innan har jag kört med en aux-kabel mellan hörlursuttaget och stereon. Blir det stor skillnad?

tack för tipsen /Alex

http://www.logitech.com/index.cfm/speakers_audio/wireless_music_systems/devices/881&cl=se,sv

Jag har ingen sån, men det är ju självklart att du måste ha på datorn. Hårdskivan tex måste ju får ström för att leta upp din musik, och det får den ju inte om du stänger av datorn.

Ljudkvalitetsmässigt tror jag inte det ändrar så mycket, om du inte har ett riktigt monster hifi ljudkort i laptopen förstås (men det tror jag inte du har).

Det står ju i texten! :)

"Du kan bland annat lyssna på tusentals webbradiokanaler eller på din egen musiksamling via onlinetjänsten MP3 Tunes. Den här tjänsten gör det möjligt att spara all musik på din dator på internet, som du sedan kan spela upp på en Squeezebox-spelare fastän datorn är avstängd."

Annars har Jussi rätt. Har du din musik någon annanstans (HD, USB disk, USB sticka, DVD osv) än på MP3 Tunes måste du ha datorn igång.

Det står ju i texten! :)

"Du kan bland annat lyssna på tusentals webbradiokanaler eller på din egen musiksamling via onlinetjänsten MP3 Tunes. Den här tjänsten gör det möjligt att spara all musik på din dator på internet, som du sedan kan spela upp på en Squeezebox-spelare fastän datorn är avstängd."

Annars har Jussi rätt. Har du din musik någon annanstans (HD, USB disk, USB sticka, DVD osv) än på MP3 Tunes måste du ha datorn igång.

Undrar hur lang tid det tar att ladda upp mina 350GB musik:va Dessutom kostar internettjansten sakerligen pengar.

Squeezebox e grym! Jag hade en men råkade paja den. Köp en med trådlös anslutning.

Min favoritfunktion var att hooka upp den på Internettet och ratta in Pandora (pandora.com). Dessvärre har pandora numera ip-begränsat sin tjänst till USA. Hur som helst, bra skit. Köp! :tummenupp

edit: Jag köpte min hos tillverkaren, Slim devices

Last edited:
En lösning kan vara en NAS stående någonstans
och lagra all musik och film.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Network_Attached_Storage

http://m3.idg.se/2.1022/1.127842

Ingen dum idé faktiskt. :)

Vill dock "varna" för Western Digitals My Book World Edition. Slö som få! Trots gigabit anslutning orkar den inte skyffla mer data än vad en 100mbit anslutning orkar. Ska tydligen bero på klen cpu i lådan. Tur att jag fick den i utvärderingssyfte och inte betalt pengar för den.

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter

Efter att Cruiser-programme...

WP kliver in i bromsvärlden – lanserar helt nya bromssystem

WP har länge varit synonymt...

Back