Spyke-ställ är jämförbart med?

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
såld Yamaha R7 -24 =(
Ja, som trådens titel. Kan ni jämnföra Spyke med nått märke?

Har själv kört Clover i år och aldrig haft bättre ställ. Satt perfekt på mig med storlek 52, 181 o 81kg. Men nu behövs det nytt inför nästa år och jag söker som en lykta.

Jag gillar mitt Arlen Ness Kangaroo....
Ville dock ha titanium modellen men dan var ju fan slut redan i feb- mars! :mad:

Swedie skrev:
Nu ville jag ha en jämnförelse. Inte vad för skinnställ du har. :)
Har fått hem några provex nu om du vill testa RC-100, även ett delat Q3 hemma som kan beställas som helställ... :tummenupp

DonQ skrev i någon tråd att hans Spyke gick sönder hela tiden vid krash, mest beroende på vetilationshålen. Han verkade mer nöjd med sitt Arlen Ness som han körde med i år så fråga honom.

Jag har ett Spyke nu sen en månad tillbaks..
Hade ett IXS innan och kan definitivt säga att Spyke stället är mycket skönare

Jag hade ett Spyke-ställ innan, dragkedjorna öppnade sig hela tiden på det...så jag kommer nog inte ta ett Spyke igen.

Jag körde en säsong med ett Spyke 4-Race helställ och det är det skönaste stället jag haft förutom Bora då.
Spyke sitter perfekt och känns som dra på sig ett täcke jämfört med andra ställ :) Vad jag skulle jämföra det med, så får det nog bli Dainese Bora, Kirishima, Sukhoi ställen.. men Spyke har riktigt fint skinn.
Ang dragkedjor så är det ju inte Spyke´s fel.. Arlen Ness är ju inget ställ man skall köpa om man är rädd för att dragkedjorna pajar :tungan
Mitt Dainese ställ släpptes i dragkedjan också så det är nog mer otur när det händer och kan hända alla oavsett märke.. 200 kr att laga så det är ju mindre problem.

Okej, så det passar om det passar. Det sitter bra på vissa, och inte andra.

haha, jaja. Jobbig men sann slutsats.

Har ett spykeställ, dock delat. Funkar bra att klota i, har testat flera ggr. Kan iofs tänka mig att sömmarna håller lite dåligt (inte så att de spricker men tråden slipas bort) om man högfartsklotar flera ggr. Annars inga klagomål.

Goodstuff skrev:
DonQ skrev i någon tråd att hans Spyke gick sönder hela tiden vid krash, mest beroende på vetilationshålen. Han verkade mer nöjd med sitt Arlen Ness som han körde med i år så fråga honom.

DON Q kör med Berik iår :mattias

Berik Design ja men stället är ju ett Arlen Ness. Synd att grindtestet inte finns på film. :D

Jag har testkraschat mitt spyke några gånger nu, har blivit hål lite här å var. Sitter dock skönt! Men kunde varit lite mer stryktåligt.

Goodstuff skrev:
Berik Design ja men stället är ju ett Arlen Ness. Synd att grindtestet inte finns på film. :D

ja han kunde ju ha vunnit den där tävlingen med första pris 400$ :tungan

sorry att vi spammar sönder din tråd Swedie
köp ett alpinstar det funkar kanon

*/ ?>
Nyheter
MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter

Efter att Cruiser-programme...

WP kliver in i bromsvärlden – lanserar helt nya bromssystem

WP har länge varit synonymt...

Back