Spyball larm

Iilada

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2013
Hoj
yamaha R1
Första tråden här då :rolleyes:

Jag har en relativt ny införskaffad hoj och har haft lite problem med larmet. Det är så att det är bara ibland det går o larma på och av, det är inte fel på fjärren för startspärren blir ju aktiv varje gång man sätter på hojen och den går alldeles utmärkt att knäppa av med fjärren varje gång.

Någon här som har erfarenhet av detta larm ?

Det är modell 6527.

Ja, jo, erfarenheter har man ju. Och erfarenheterna gör att jag blir sugen på att skruva bort och slänga skiten.

Har exakt som du problem att larmet är nyckfullt, minst sagt. Startspärren funkar dock som det ska. Sedermera misstänker jag att det drar ur batteriet relativt fort.

Okej det är ju så märkligt, dom gånger jag har lyckats o larma på så nästa gång jag kmr o ska larma av då svarar det inte, så då slår jag på tandningen och det börjar tjuta, då svarar han på fjärren och larmar av.

Har dock inget problem me att de drar ur batteriet. Kan ju bero på att jag sällan lyckas larma på ^^

Ja, jo, erfarenheter har man ju. Och erfarenheterna gör att jag blir sugen på att skruva bort och slänga skiten.

Har exakt som du problem att larmet är nyckfullt, minst sagt. Startspärren funkar dock som det ska. Sedermera misstänker jag att det drar ur batteriet relativt fort.

Hade samma "problem" på min R6a.

Larmet verkar bli "inaktivt" för radiovågor eller vad nu fjärren kommunicerar via.
Händer när det står en längre stund, tex över natten.

Fast jag behövde aldrig vrida på tändningen, räckte jag höll inne knappen lite längre bara så blinkade den till.
Sedan kunde jag trycka av det.

Provade detta ikväll men den svara ej, fundera på om de kan ha med larmets backup batteri att göra, får skruva upp o se om de går o byta

Hade samma "problem" på min R6a.

Larmet verkar bli "inaktivt" för radiovågor eller vad nu fjärren kommunicerar via.
Händer när det står en längre stund, tex över natten.

Fast jag behövde aldrig vrida på tändningen, räckte jag höll inne knappen lite längre bara så blinkade den till.
Sedan kunde jag trycka av det.

Efter några dygn pålarmat ska larmet gå ner i nån sleepmode för att spara batteri, då är nog radiodelen avstängd och startspärren såklart aktiv, om rörelsesensorn (ze ball, liksom) är aktiv vet jag inte. Har för mig att man väcker ett sovande larm genom att slå på tändningen och sen avaktivera larmet med fjärren inom några få sekunder. RTFM vetja.

Hade samma larm på en moped, började också sega när jag skulle larma på och av tills jag bytte batteri i fjärren, har du testat det?

Jepp har bytt batteri i fjärren, o sleepmode går de ner i efter 21 dygn i larmat läge.. Nog bara o inse att de är ett pisslarm:mad: många som verkar ha olika sorts problem på näte, o så verkar dom lagt ner företaget me..

Nyheter
Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna