Spricka i ramen.

Det kan och kommer spricka ännu mer om du bara ignorer det!

Det bästa är att plocka loss ramen, förvärma och sen svetsa den.
 
Det kan och kommer spricka ännu mer om du bara ignorer det!

Det bästa är att plocka loss ramen, förvärma och sen svetsa den.

du behöver inte förvärma den men du måste baka den i ugn efteråt ett visst antal timmar beroende på legering i raman.
 
Worst-case-scenario = köp in en nyare (och åtgärdad) ram på Ebay i t.ex. england. Plocka över dina saker på den och regga den i Sverige.
Ramarna är inte så dyra som man kan tro där.
 
Jag tror jag får svetsa den ... Men visst för 25000kan du få den så slipper jag pula ner den. Funkar felfritt och är nyservad även vattenpump och tätningar ä bytt nu ....reggad på 25kw så försäkringen ligger på 2000 nått om året.. har strypningar och reggbevis på 75kw liggandes till den också och fetare pipor.
Ram från England = 3000
Regga den i Sverige = 3000 (kanske mindre)

25' + 6' = ovanför min budget
Sen i mitt fall är jag ute efter körklara hojar, inte byggen. Det har jag så det räcker i garaget.
 
Ram från England = 3000
Regga den i Sverige = 3000 (kanske mindre)

25' + 6' = ovanför min budget
Sen i mitt fall är jag ute efter körklara hojar, inte byggen. Det har jag så det räcker i garaget.

Var hittar man ram för 3000 kr ? Ebay uk eller?
 
Var hittar man ram för 3000 kr ? Ebay uk eller?
Ebay eller valfri skrot på ön.
Jag hade siktat på en nyare ram då jag har för mig dessa är uppdaterade mot spricktendenserna (rätta mig om jag har fel där). Sen måste man ju se till att man får med papper på den så man kan regga den i Sverige sen.

E-bay exempel: 1, 2, osv.
 
Borde väl gå att köpa en hel ram av samma modell, montera över alla prylar från din cykel till den och sedan ta med den kassa ramen till besiktningen och få igenom den så. Slipper regbes då. Ska du göra detta så prata med den besiktningsman som kommer genomföra besiktningen om vilka papper du behöver ha på den nya ramen (kvitto, årsmodellsintyg etc etc.).
 
jag hade slipat ner ramen och gjort en skåra i den med en dremmel sen lagt igen den med techno weld sen bara slipa slipa
 
Ganska utsatt ställe , Inget man fuskar med direkt

Enda riktiga att göra är att skruva ner den BLÄSTRA bort eloxering

Lokalt eller hela ramen , Man får slipa ur sprickan ordentligt och svetsa från båda hållen

Eventuellt lägger man dit en förstärkning när man ändå håller på

Det är riktigt att det blir mjukare i kantzonerna kring svetsen , 2 veckor i lufttemperatur

så har man tillräcklig styrka


Sen kanske man ska lacka ramen då finnishen blir lite uppfuckad
 
Hej:)

Enligt min vän som har en TL1000-97:a så har Suzuki haft ett
återkallnings program i Svergie.Bland annat så byttes ramarna +
lite andra fel.Det ska enligt honnom finnas ett märke på ramen
som säger att ramen är bytt.Men lämnade man inte in hojen så
blev man utan hjälp.
 
Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Back
Top