Spricka i oljetråg ZX-9R -00

Soddermann

Ny medlem
Gick med
1 Jun 2015
Hoj
2001 Kawasaki zx9r
Hej på er, det är såhär att jag har fått en liten spricka I mitt oljetråg. Har temporärt löst
det med kemisk metall. Men det jag vill göra ganska snart är att lossa hela underdelen för att få det ordentligt svetsat av en duktig kille.

Har aldrig varit på dehär förut och undrar vad jag skulle behöva tänka på innan jag skruvar bort hela "sumpen"..

Är det svårt att få bort den på egen hand? behöver jag några special verktyg? Gissar på att jag behöver ha en ny packning, eller finns det annan lösning på det?

Tack på förhand!

Hej! Om du inte får svetsningen gjord gratis skulle jag skulle nog ha köpt en "ny":
http://www.ebay.com/sch/i.html?_odk...nkw=Kawasaki+ZX-9R+2000+oil+sump&_sacat=10063

Töm ur oljan och börja lossa alla skruvar (många). Se till att de två sista är i varsin ände av kåpan och när du tar bort den näst sista måste du hålla upp kåpan så den inte hänger/bryter i den sista skruven. Antagligen sitter kåpan fast i den gamla packningen och kan behöva övertalning (plasthammare) för att släppa.

Kör hårt! :)

Tack för hjälpen! Jag har turen att få det svetsat gratis bara jag plockar bort det. skulle det misslyckas så var ju ebay inte helt dyra på en ny :)

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman