Sprayfärg -Plastic Padding!

HAER

Brrrruuuuumm, brruuum
Gick med
20 Feb 2005
Hoj
Såld!
Jag håller på och bygger en cuts till min hoj. Allt flöt på bra tills jag skulle testlacka den (svart,blank) för att se om det skulle behövas spacklas mera. Resultatet blev faktiskt kanon bra.
Efter att ha lagt ner x-antal timmar med 1200 papper tänkte jag att jag skulle dra på en grundfärg. Då händer det! Allt krackelerar! Den verkar som det blev en reaktion mellan den svarta färgen och grundfärgen. Är det någon här som kan svara på vad jag har gjort för fel? Jag har bara använt mig av Plastic Paddings färger.

Mvh. / Hasse

Lade du grundfärg på bättringsfärg? Jag är ingen expert, men jag tror knappast att det är ett bra recept. Fast det har du ju redan märkt, så det här inlägget var ju rätt värdelöst. Skickar det ändå. :tomten

Ge faaan i PPs spraylack, en droppe bensin på den så går den från blanksvart till mattsvart med gråa inslag satsa på en 2 komponents lack

Det finns en som ser exakt ut som PP blanksvart 18-line svart heter den

HAER skrev:
Jag håller på och bygger en cuts till min hoj. Allt flöt på bra tills jag skulle testlacka den (svart,blank) för att se om det skulle behövas spacklas mera. Resultatet blev faktiskt kanon bra.
Efter att ha lagt ner x-antal timmar med 1200 papper tänkte jag att jag skulle dra på en grundfärg. Då händer det! Allt krackelerar! Den verkar som det blev en reaktion mellan den svarta färgen och grundfärgen. Är det någon här som kan svara på vad jag har gjort för fel? Jag har bara använt mig av Plastic Paddings färger.

Mvh. / Hasse
du måste använda samma produkter(samma märke helst om du inte kan läsa dig till vad du kan använda för grund osv) färger innehåller olika kemikalier :)

Var det olika kvalitet på färgerna ?

Mattade du ner den blanka färgen innan ?

Hur länge hade den svarta torkat ?

Långa farbron skrev:
Var det olika kvalitet på färgerna ?

Mattade du ner den blanka färgen innan ?

Hur länge hade den svarta torkat ?

Tack för alla tips.
Det var samma märke ( PP ).
Jag mattade ner färgen innan.
Färgen hade torkat ca. ett dygn.
Det lutar nog åt att slipa bort all färg som finns och satsa på en två komponents färg istället.

Ska försöka fixa in en bild när den är lackad och klar. :banana

Last edited:
Sprayfärg oavsett fabrikat suger ordentligt. Strunta i det och köp riktig lack istället.

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti