Sporthoj (r6, cbr600rr lr gsx-r) eller muskelhoj (buell xb9s, ducati monster)??

Riper

Ny medlem
Gick med
14 May 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 750
Tja,
Är lite tveksam på vad jag ska köpa för hoj. Har till nästa sommar tänkt köpa en sporthoj, men nu har jag fått upp ögonen för muskel/bushojar också.
Kan du någon fördel/nackdel med dessa vänligen dela med dig. Den muskelhoj jag främst tänker på är Buell xb9s, men en sak som jag märkt är att varvmätarn på den slutar relativt tidigt (typ 8 000 varv), till skillnad från en sporthoj som går upp i 14 000. Vad innebär det när man kör? Är det ändå grymt ax i en buell?
Tacksam för svar.
//Riper

lite fel att kalla dom muskelhojar då dom är mycket mindre att köra med än de tidigare, köp hellre en av japsarna då och bygg om dom till fighter ifall det är det stuket du är efter

Riper skrev:
Tja,
Är lite tveksam på vad jag ska köpa för hoj. Har till nästa sommar tänkt köpa en sporthoj, men nu har jag fått upp ögonen för muskel/bushojar också.
Kan du någon fördel/nackdel med dessa vänligen dela med dig. Den muskelhoj jag främst tänker på är Buell xb9s, men en sak som jag märkt är att varvmätarn på den slutar relativt tidigt (typ 8 000 varv), till skillnad från en sporthoj som går upp i 14 000. Vad innebär det när man kör? Är det ändå grymt ax i en buell?
Tacksam för svar.
//Riper

men du kan ju inte jämföra varvet på en twin å en radfyra :tomten
buellen är väl i klenaste laget motormässigt med 84hk, men har bra bromsar å är lättkörd. sen har du ju ljudet från H-D motorn som är rätt fränt.... lycka till :banana

Ursäkta mig för ett intrång i tråden... (men vi har redan många av dessa trådar) :tungan

Men, "Sisu": Varav denna SUOMI-propaganda? Bara nyfiken... :7peta :hihi

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...