Sporthoj in - Crossen UT!

Vapor

Hojgalen
Gick med
23 Jun 2003
Hoj
R1 -06, KTM525sx-03, Yamaha XS400se -82
Jepps. Då har man köpt en cross :banana . Eller ja, min far har köpt cross. Men antalet gånger han kommer att köra den kan man lätt räkna på sina fem fingrar kan jag tro :) . Bara bra för mig då jag kan leka destu mer :D .

Det bidde en KTM 525 sx (02:a) efter mycket ringande och letande. Gått ca 20-30h motionskörd. Inte helt fel enligt mig.

Hur den ser ut kan ni se och höra här:
http://www.bolina.hsb.se/hsidor/mosell/ktm.htm/525sx.mov

Måste dock ha QuickTime för att kunna ses.
Jag är själv ingen höjdare på cross då jag aldrig har seriöst kört en sådan. Någon som vet vad man måste tänka på förutom underhållet på oljebyte med mera :confused: ?

Jaja, kommer väl skriva mer när jag kört längre än ca 2 min som jag gjorde idag... :tummenupp :) :D

YamahaJojje skrev:
Fega inte det gör mer ont! :) också ska man aldrig hålla jämn gas utan antingen bromsar man eller så accar man! hehe

Bra hoj att öva wheelie på hehe...
Kanske är ett stort steg, från aldrig kört cross till en 500kubik direkt. mycket kraft i den :tuttar

jävlar vad jag är avundsjuk. såg lite ktm'er i action nyligen. en av dem var en 525. fy fan va gött dom går. jag vill också ha en 525.

YamahaJojje skrev:
Fega inte det gör mer ont! :) också ska man aldrig hålla jämn gas utan antingen bromsar man eller så accar man! hehe

det där gällar bara två-taktsmotorer. fyrtaktare kan man hålla jämn gas med om man vill.

Hoj kör man på sommaren :fakta köpa hoj nu liksom :dummer

;)
MEN FY FAN VILKEN ABSTINENS MAN HAR :(

bmwjohan skrev:
det där gällar bara två-taktsmotorer. fyrtaktare kan man hålla jämn gas med om man vill.

Han tänkte nog mer att det är den körstilen som gäller om man ska komma runt banan snabbt.

har du inte ett skinnställ sens du körde sporthoj?
kör cross med det på! det gör jag och det är coolt :D

Kul :) maskinen går utav he-te Perfekt om du vill lära dig köra på bakhjulet. Ventil justering bör du nog göra när du byter olja o filter dvs, efter 10-15 timmar + gå över maskinen o känn på allt samtidigt, hojen skakar en del o muttrar, fästen mm kan behövas dras åt.

Skaffa effekt syst. om det inte redan sitter på. Ljudet är ju halva upplevelsen :)

KickAss_Prod´s skrev:
Kul :) maskinen går utav he-te Perfekt om du vill lära dig köra på bakhjulet. Ventil justering bör du nog göra när du byter olja o filter dvs, efter 10-15 timmar + gå över maskinen o känn på allt samtidigt, hojen skakar en del o muttrar, fästen mm kan behövas dras åt.

Skaffa effekt syst. om det inte redan sitter på. Ljudet är ju halva upplevelsen :)

Effektsystem??? :kocko Det ska inte en nybörjare sätta på... :fatta!

525:an fanns inte -02. Det är en 520 du har köpt isåfall.
Men det är ingen större skillnad, lite mer klös i 03:an.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park