Sporthoj.com i Norge?

Goxx

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2008
Hoj
MT-09 2020
Hej på er, jag bor för tillfället i Oslo och undrar om ni vet om det finns något liknande forum för sporthojare i norge??

Pga säsongen så vet jag inte riktigt hur kulturen ser ut i norge men hoppas våra grannar är lika intresserade av snabba hojar som vi är.

Någon som vet hur jag hittar likasinnade i norge?
Tänker ta med mig hojen i sommar och bränna runt lite där och samtidigt försöka undvika att bli sedd om jag råkar åka för snabbt lite då och då.

Skulle vara väldigt roligt med lite sällskap även fast jag inte riktigt förstår vad dom säger :)

Som du nämner verkar ju polismyndigheten lite strängare där & även åklagare, lagstiftning.

Ingen erfarenhet men antar att det begränsar intresset för snabba hojar.

Vad jag minns så finns det en tråd med nästan samma namn, där sporthojarna från denna sidan som bor i norge kan samlas och prata om åktur :) Skulle tro att de flesta bor i Oslo.

återkommer när jag hittat tråden!

edit: Vet att det inte är vad du söker efter, men det är nästan rätt :tummenupp
edit2: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=228526 Här var tråden, men det var inte direkt vad jag hade hoppats på. Var nog inte mycket till hjälp

Last edited:
Som du nämner verkar ju polismyndigheten lite strängare där & även åklagare, lagstiftning.

Ingen erfarenhet men antar att det begränsar intresset för snabba hojar.

Väljer man rätt vägar (de flesta) i Norge behöver/kan du inte köra jättefort för att ha skoj.
Trevligt hojland helt klart. :)

Väljer man rätt vägar (de flesta) i Norge behöver/kan du inte köra jättefort för att ha skoj.

Mjo har förstått att det är fint och kurvigt, men jag själv skulle aldrig köra R-hoj i ett land som Norge, motard eller touring mer troligt :)

Vad jag minns så finns det en tråd med nästan samma namn, där sporthojarna från denna sidan som bor i norge kan samlas och prata om åktur :) Skulle tro att de flesta bor i Oslo.

återkommer när jag hittat tråden!

edit: Vet att det inte är vad du söker efter, men det är nästan rätt :tummenupp
edit2: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=228526 Här var tråden, men det var inte direkt vad jag hade hoppats på. Var nog inte mycket till hjälp

Det är ett skitbra tips! Precis vad jag sökte i stort sett, kanske ploppar det upp en norsk motsvarighet till sh.com snart om vi har lite tur!
Tack för hjälpen :Bugar

Behöver köra jättefort behöver ju ingen, men ibland är det skönt att sträcka på benen lite om tillfälle och humör är på samma nivå såklart :)
Edit: iofs så behöver nog alla det ibland, köra fort alltså.Annars skulle vi köra vanligt HD (inte som jörgens då alltså)

Mjo har förstått att det är fint och kurvigt, men jag själv skulle aldrig köra R-hoj i ett land som Norge, motard eller touring mer troligt :)

Har också hört mycket om norska hojvägar, det ska tydligen vara väldigt fin natur (om man stannar och tittar lite) och sköna kurviga vägar.

Hoppas jag får uppleva lite skön körning i sommar då jobbet verkligen dödar min själ här, speciellt nu på vintern...

Tack för tipsen grabbar, nu ska jag snurfla in på norgetråden och se vad som händer!

Last edited:
Tjena å välkommen. Visst finns de hoj intresse här också, dock har vi ingen site som sporthoj.. -10 grader å mötte en hoj igår senast.

Bott i Oslo sedan 2007 å kört hoj typ varje dag mellan april - oktober utan att bli stoppad. Mycket fina vägar runt omkring.

Tack tack animal :)
Hårda killar som kör i 10- haha

Jag kom på lite frågor som jag behöver svar på.

Hur är det med försäkringar där när jag kör svenskreggat?

Sen är väl tex inte min skyltplacering riktigt godkänd här i sverige, har du något hum om hur det står till med sånt i norge?

I övrigt så är den besiktad och godkänd, behöver jag göra något för att få köra den i norge med så lite problem som möjligt?

Hoppas vi ses på dom norska vägarna i sommar!

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti