Sport maskin.

hertig

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2009
Hoj
Honda cbr 1000f-94
Hejsan. Jag tänkte byta cykel till våren. Är inne på att skaffa en sport-maskin från 1987-1990. Är bara 172 cm lång så fördelen är om den är relativt låg så man når ner bra. Så är det någon som har några gamla erfarenheter om äldre sporthojar att dela med sig?:)

Last edited:
Hojmodellen jag har lämpar sig relativt bra till korta förare :tummenupp Alltså Kawasaki GPX600R, du har dom från 1988 (eller köper föregångaren GPZ600R). Sedan finns den med 750-motor, GPX750, borde inte vara någon större skillnad på markfrigången och sadelhöjden. Med 750-modellen får du 17-tumshjul (vilket gör att du kan välja och vraka bland begagnade däck på blocket sedan blir du mer omtyckt här på sh.com för att det är 17tum som gäller enligt majoriteten), 19 kusar mer, 20 km högre toppfart, vakumkran och ett extremt stort bakljus :yoparty

Tack så mycket :) Zxr 750 har jag kollat en del på. Men verkar inte finnas så många till salu, inte för tillfället iaf. Ska genast kolla in dom andra cyklarna med och se vad det är för något :)

Gsx-r 750 -91 är en jäkligt snygg hoj tycker jag. Blå/vit då...

Funkade för mig som förstahoj.

David , 168 cm

En gammal Gixxer (GSX-R) bör väl fungera? Bra motorer som håller och skulle nåt pajja så kostar inte delar en njure. 750 eller 1100 spelar ingen roll direkt, dom är i princip likadana, men du får mer maskin för pengarna med 1100:an.

Sen har du ju givetvis Kawazaki. GPZ900R och 1100R är bra skit. :tummenupp

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...