Spontantecknade abbonemang för 18 mån. Bra?

Var det en bra deal? (3G-abonnemang, 18, mån)

• Antal röstningar
    0

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Kom in en stockholmare genom dörren och krängde precis på mig ett nytt mobil abbonnemang på 18 månader plus en telefon.

Det kostar lite mindre än det jag har nu och jag får med en SonyEricsson K608i. Nu sitter jag med en sketen K300i och är inte så förtjust i den.

Jag ska betala 29 kr/mån för telefonen plus 69 öre per minut, sms och i uppkopplingsavgift.

Jag räknar lugnt med att jag kan häva det här köpet om det visar sig att det finns bättre lösningar.

Nån som är bättre insatt som har några invändningar?

k600.jpg

Last edited:
Även om han var stockholmare så är ju inte 29 spänn i månaden så värst mycket att gaffla om egentligen, eller?

Halogen skrev:
2181667 Även om han var stockholmare så är ju inte 29 spänn i månaden så värst mycket att gaffla om egentligen, eller?
Näe, det tycker inte jag heller.

Men om det finns billigare abb. så är ju det att föredra.

Det här kändes bra, annars hade jag ju inte tecknat det. Men brukar alltid finnas bättre alternativ som man får reda på precis efter att man bestämt sig för nåt annat.

Mark skrev:
2181677 Näe, det tycker inte jag heller.

Men om det finns billigare abb. så är ju det att föredra.

Det här kändes bra, annars hade jag ju inte tecknat det. Men brukar alltid finnas bättre alternativ som man får reda på precis efter att man bestämt sig för nåt annat.

problemet är väl vad din tid är värd, är den mer värd än 29 spänn i månaden så skiter du i att göra något, för då har du ju viktigare saker att göra, men, om det däremot är så att din tid inte uppbringar värdet 29 kronor per månad, ja, då letar du efter något ännu bättre, men kom ihåg, "there are no such thing as a free lunch"

ps.jag tror du gjort en helt okej affär...ds

Mark skrev:
2181904
TRE

...

Ptja.... Tre kanske är en bra operatör, men 3G-nätet är det inte. Jag sitter så centralt man kan sitta i Sthlm och här är 3G mottagningen så usel att jag stängt av 3G på min 3G-telefon och bara kör GSM.....

Mark skrev:
2181904
TRE

...

Jo, med den informationen kan jag bara säga att du aldrig i helvete gör en bra affär... Hur billigt du än får telefonen!

Hade 3 under ett ett och ett halvt år... Har aldrig varit med om så mycket problem. Numera ger Telenor stora rabatter på telefoner och bra priser på abb., så nu tänker jag aldrig gå tillbaka!

//jaG

Du har väll även en Kostnad för att vara uppkopplad på 3 på 49 kr månaden?

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman