Spjäll Fugge

SPooKY

To slow
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
Ktm 660-04 , Honda crf250-04 samt en gul bögpulka
Är det någon som har en aning om hur man justerar en sådan. hittade en tommgångsskruv, och en liten ful rackarskruv på toppen men den kändes inte som om man kunde ställa nått med den !

Så jävla bra av kineserna att kopiera manualerna från en modell med trottelförgasare :kocko :fatta!

Andreas_ace skrev:
vad har du för fugge?

mitt spjäll anv sig av en låg/högvarvs skruv

inte en aning vad den kallas men den sitter på den här:

Bifogat

• west-01.jpg
    west-01.jpg
    9.1 KB · Visningar: 50
Det sitter en skruv med fjäder lite under tomgångsskruven. Det är luft/soppa skruven.

Edit: Tomgångsskruven sitter direkt mot vredet vajern sitter i. Kanske lite övertydligt men, men.

Last edited:
svampe skrev:
Det sitter en skruv med fjäder lite under tomgångsskruven. Det är luft/soppa skruven.

Edit: Tomgångsskruven sitter direkt mot vredet vajern sitter i. Kanske lite övertydligt men, men.

Nope inte på min , men det sitter en skruv uppe på förgasaren, skruvade ur den (den va dragen i botten) behövde bara släppa på den så kunde man skruva ut den hur lätt som helst, alltså ingen tröghet som det brukar vara i luftskruvar. satt som en tunn nål på skruvens undersida. tror den i sin tur går ner i ett tunnt plaströr eller liknande.

SPooKY skrev:
Nope inte på min , men det sitter en skruv uppe på förgasaren, skruvade ur den (den va dragen i botten) behövde bara släppa på den så kunde man skruva ut den hur lätt som helst, alltså ingen tröghet som det brukar vara i luftskruvar. satt som en tunn nål på skruvens undersida. tror den i sin tur går ner i ett tunnt plaströr eller liknande.
Det är inte luftskruven du pillat på.. De är so´m svampe säger. skruven du pillat på är den som håller spjellet. DVS spjällaxeln. kolla på chokesidan på fuggen där hittar du luftskruven...
Tomgångsskruven sitter placerad på toppen av fuggen.. Den trycker rakt på plattan som gasvajern sitter på...

SENSEI skrev:
Det är inte luftskruven du pillat på.. De är so´m svampe säger. skruven du pillat på är den som håller spjellet. DVS spjällaxeln. kolla på chokesidan på fuggen där hittar du luftskruven...
Tomgångsskruven sitter placerad på toppen av fuggen.. Den trycker rakt på plattan som gasvajern sitter på...

hmm jag har bara den på toppen och tomgångsskruven :confused:
ska försöka få upp en bild på fuggen,

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey