Spik i däcket på Er-6F

Honungsblomman

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2012
Hoj
Honda CBR 600FA
:huvet

Hej där!

Är det någon som har erfarenhet av att "plugga och vulka" däck ??

Jag har upptäckt en spik som sitter i bakdäcket som är nästan nytt......
Först lutade jag åt att byta däcket, men så hörde jag talas om att det kunde vara en idé att gå till en däckfirma som kunde plugga igen hålet ..

Vad säger ni ?? Törs man göra det ?

Ska åka till Falkenberg och köra på bana i slutet av april och då vill man ju inte gärna få punktering... inte annars heller för den delen ^^

Tacksam för era synpunkter

dra ur spiken och kör i punkaspray, fungerar klockrent och smidigt! hänt mig 2ggr, aldrig läckt efteråt.

Kört med många lagade däck utan problem, fast frågar du på detta forum så byt annars dör du direCkt:P

Kört med många lagade däck utan problem, fast frågar du på detta forum så byt annars dör du direCkt:P

Ja, det är ju just det som är så jobbigt.... man får olika svar överallt :3freak
Får snacka lite med hojhandlare också....så blir jag kanske ännu mer förvirrad

..så blir jag kanske ännu mer förvirrad
Hehe ja risken finns. Är väl enhel del som vägrar laga mcdäck, sen om det är av ekonomiska/säkerhetsmäsiga skäl är ju en annan fråga. Sen visst finns det exempel på lagningar som inte hållt, fast skulle snarare tippa på att det råder om bristande lagningar i dessa fall.

Hahaha, helt otroligt!

Har hört rykten om att killen har ett alldeles fantastiskt meddelande på telefonsvararen. Har tänkt att jag måste ringa och lyssna nån gång, men det har inte blivit av förrän nu när jag blev påmind av länken.

Eftersom det är sen lördagkväll förväntar jag mig inget annat än att svararn går igång, men istället hör jag hur någon svarar:
"-Kjelle?"
"-Ehh jaha, jaa jooo..." Jag blir helt överrumplad men förklarar varför jag ringt, och frågar vad han gör där så sent på helgen?
"-Tjaa, var ska jag annars vara tycker du?"

Jaa, var ska man annars fördriva en lördagkväll, om inte på verkstan?? Hehe, vilken hjälte!
¨
Ni har väl sett det här? : http://www.youtube.com/watch?v=XqFJYVgDBtQ

Vilken fantastisk kille !!!!

Fast.... jag skulle helst vilja slippa ta av bakdäcket......... typ att nån kunde sätta i en plugg utifrån... så kanske man inte gör, eller ??

OMG - hur ska jag hinna fixa det här tills jag ska till Falkenberg :gråta

Känner du ingen MC-polare som kan hjälpa dig? enklare än man tror bara man har ett depåstöd men farligt om man inte vet hur man monterar allt korrekt igen.

Fast.... jag skulle helst vilja slippa ta av bakdäcket......... typ att nån kunde sätta i en plugg utifrån... så kanske man inte gör, eller ??

Tjöp ett biltema eller BMW punka kitt, jag har lagat däck på vägkanten ock kört med dessa tills de varit slut...

Känner du ingen MC-polare som kan hjälpa dig? enklare än man tror bara man har ett depåstöd men farligt om man inte vet hur man monterar allt korrekt igen.

Ja, det är ju just det där med att sätta tillbaka däcket som är kruxet....
depåstöd finns att låna

Men för f..n kör till valfri däckverkstad så pluggar dom däcket utan att ta av det. Kostar 100-200 spänn. Detta är ett ickeproblem.

Jag lagade mitt framdäck en gång efter att fått punka när det var helt nytt också och då var det med ett kit som det på Biltema. Körde tre bandagar i snabb grupp på det och det höll.
Efter ett tag märkte jag efter hand däcket slets att lagningen började pysa lite lätt, men pluggen satt kvar. Då bytte jag däck istället.
Provade däckfix innan pluggningen, men det funkade inte för mig ivf.

Såhär års brukar däckverkstäder ha alldeles fantastiskt mycket att göra, så ring och boka tid i förväg är mitt tips. Men däcket går helt säkert att laga.

Wheeler dealer är sjysst. Kommer du dit med hela hojen hjälper han dig av med däcket och allt, men ring och kolla läget först.
Mitt satt benhårt och kunde inte få loss det själv så han Sa åt mig att komma in med den så hångde vi upp den och krängde av det.

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back