Spies i MotoGP – din prognos

Spies första säsong i MotoGP:

• Antal röstningar
    0

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Bortsett den (även med amerikanska mått) läskigt politiskt korrekta och copywriterskrivna avslutningen, så var förstås pressreleasen från Yamaha en kul nyhet.

Men kommer Ben Spies verkligen göra omedelbar succé i MotoGP? Det är ju inte längre som på den gamla goda tiden, att en påläggskalv får några säsonger på sig för att bli varm i kläderna. Doohan blev 500-mästare sin 6:e säsong. Schwantz tog sin enda 500-titel sin 5:e säsong. Framför allt Pedrosa och Lorenzo har gjort att vi förväntar oss att en MotoGP-rookie ska vinna en handfull race första säsongen och titeln den andra. Kommer Spies göra det? Kommer han vinna titeln redan första säsongen?! Eller kanske blir han en ny Hopkins; det stora löftet som aldrig levererade.

Ställ din prognos!

”With the world upside down, there is one constant for me and that's Yamaha.”

:zpy

Bifogat

• spies.jpg
    spies.jpg
    21.9 KB · Visningar: 93
Ben Spies har DET, Frågan är om hans cykel har DET redan 2010!?

Men visst! Jag tror Spies tillsammans med Simonchelli kommer ställa till mkt "oreda" även under 2010 :tummenupp

jag var då först med mitt svar:va:va

men jag har haft fel för (minns vad jag trodde om JT.....:huvet)

Han blir femma, kan Edwards kan han. Några pallplatser, och kanske en seger på Laguna (om de kör där 2010?)

Spies blir definitivt en frisk fläkt i MotoGP.

Ska bli kul att se vad han kan prestera i MotoGP tillsammans med Tech 3 teamet.

Annars hade jag gärna sett honom i WSBK ett år till.

Men det blir även kul att se vad Toseland & Crutchlow kan åstadkomma hos Yamaha i WSBK.

Både Pedrosa och Lorenzo är oerhört kompetenta förare, men att räkna en titel i en supportklass som jämförbar med en riktig VM-titel är bara löjligt.

Var står det i FIM att det inte är en VM-klass?
BMW Boxercup var en supportklass utan VM status?
Som vanligt hamnar vi i samma situation, men då borde ju inte 500 tvåtakt eller MotoGP med 800 kubikarna heller ha varit värdiga VM-klasser utan bara 990 för de var störst!

Last edited:
Bara för att DU anser att 125VM och 250VM är supportklasser, så innebär inte det att de är supportklasser! Vem är det som är löjlig?

/J
Ja, se dessa ömma tvåtaktstår. Nej, vi säger väl att fikaklasserna är huvudklasser då, och så låtsas vi att de körs efter MotoGP. :rolleyes:

Du missförstod texten. Där stod inte att Pedrosa och Lorenzo har vunnit titeln. Där stod vad de har gjort med våra förväntningar på rookies.
OK. Jag tror att Spies har stora möjligheter att lyckas väl, men att han skulle göra lika bra resultat som hans föregångare Hayden tvivlar jag på.

Personligen undrar jag hur länge Honda tänker ha tålamod med Dani "Lill-Biaggi" Pedrosa.

Last edited:
Ja, se dessa ömma tvåtaktstår. Nej, vi säger väl att fikaklasserna är huvudklasser då, och så låtsas vi att de körs efter MotoGP. :rolleyes:

OK. Jag tror att Spies har stora möjligheter att lyckas väl, men att han skulle göra lika bra resultat som hans föregångare Hayden tvivlar jag på.

Personligen undrar jag hur länge Honda tänker ha tålamod med Dani "Lill-Biaggi" Pedrosa.

Ömma tår! hahaha! Ge dig nu! hahaha

Tycker du Backlund vunnit SM i supportklass till STCC med eller?

Tror Spies kommer kunna göra större avtryck än Hayden (det behöver han inte vinna en titel för att göra:)).
Han verkar iaf kunna anpassa sig till banor väldigt fort och verkar vara en fighter, så jag tror det kan bli riktigt kul.
Men att han skulle slå de inbitna rävarna med häpnad tror jag inte, däremot tror jag "midpack" kommer bli frånåkta och han kommer säkert komma på pallen redan nästa år.
Simoncelli är det väl lite samma sak med, han har inte gjort mycket väsen av sig sen han klev på gileran 2006, och då vart han ju mosad av lorenzo redan då..

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT