Spidi skinnställ, dam vs herr..

D@vid

Oväsen
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
Street Triple 675
Hallå!

Är det någon som har koll på om det är några större skillnader storleksmässigt mellan ett herrställ i stl 46 och detta damställ
-Spidi Lizard Pro i storlek 46.?
Tex större/mindre på nåt ställe eller så..

Själv är jag 172 med 66kg på vågen.
Har tyvärr inte möjlighet att testa detta ställ.

Tacksam för svar..

de brukar väl vara lite större på vissa områden med tanke på att dom flesta brewdar har:arsele:tuttar

Damstorlekar är något bredare i höften och smalare i midjan emedan herrstorlekar är det omvända om man tittar i storlekstabeller..

Damstorlekar är något bredare i höften och smalare i midjan emedan herrstorlekar är det omvända om man tittar i storlekstabeller..

Det är alltså en ganska stor skillnad med andra ord..
Tack för svaret:)

85 kilo rena muskler ?;)

Då är jag definitivt inte bredaxlad...:3freak

har du manboobs och tjejröv så passar det nog perfekt! :tummenupp

lägg gärna upp en bild när du har det på dig :tungan

Haha, det har jag lyckligtvis inte..:hihi
Så någon bild blir det inte, vilket är bra...

Om du har normal mansform på kroppen skulle jag inte köpa ett Spidi damställ, det är ett av få ställ som passar på oss lite kurvigare flickor ;)
Jag älskar mitt Spidi ställ just för att rumpan å tuttarna får plats utan att bli sönderklämda.
Dainese och Alpinestar är betydligt rakare i passformen även på damställ så där vet jag många killar som kan ha det och det sitter bra ändå...

Sen är inte stl 46 dam vs stl 46 herr i närheten av samma storlek

jag var på jakt efter diverse damställ förra säsongen då jag är 180 och väger 62 kg (japp, vi kan säga att jag är något smal) men varenda en satt åt som fan på axlarna och hade en jäkla hög midja vilket såg förjävligt ut på mig själv.. så jag puttrar vidare i mitt rocknroll ställ från 80-talet ärvt av farsan (ett sånt där svart med en jäkla massa dragkedjor och rött innertyg i herrstorlek 44) och sparar till ett måttsytt :tummenupp:rolleyes:

ang storlek. jag var nog inne på 34 dam tror jag :va så 46 lär va redigt förstort

Last edited:
Hänger inte med på varför killar vill ha damställ...

Är det någon fetisch eller vad? :D

Inte direkt att det finns få herrställ på marknaden, damer på båge är det dock mer synd om om de ska hitta ett ställ med perfekt passform.

Om du har normal mansform på kroppen skulle jag inte köpa ett Spidi damställ, det är ett av få ställ som passar på oss lite kurvigare flickor ;)
Jag älskar mitt Spidi ställ just för att rumpan å tuttarna får plats utan att bli sönderklämda.
Dainese och Alpinestar är betydligt rakare i passformen även på damställ så där vet jag många killar som kan ha det och det sitter bra ändå...

Bra info, då kan man ju utesluta ett sånt ställ iaf.
Bara att leta vidare efter andra möjligheter:)

jag var på jakt efter diverse damställ förra säsongen då jag är 180 och väger 62 kg (japp, vi kan säga att jag är något smal) men varenda en satt åt som fan på axlarna och hade en jäkla hög midja vilket såg förjävligt ut på mig själv.. så jag puttrar vidare i mitt rocknroll ställ från 80-talet ärvt av farsan (ett sånt där svart med en jäkla massa dragkedjor och rött innertyg i herrstorlek 44) och sparar till ett måttsytt :tummenupp:rolleyes:

ang storlek. jag var nog inne på 34 dam tror jag :va så 46 lär va redigt förstort

Det är svårt för oss som inte har riktigt "normala" kroppsmått, men men, mitt i allt kanske det dyker upp nåt som passar om man har lite tur..:tummenupp

Inte direkt att det finns få herrställ på marknaden, damer på båge är det dock mer synd om om de ska hitta ett ställ med perfekt passform.

Jodå nå finns det herrställ alltid, men om dom passar är en annan femma:näsblod

Jupp, det skiljer ungefär 8-10 nummer har jag för mig mellan dam och herrstorlekarna. Så storlek 46dam är ungefär en 54herr, fast med måtten lite annorlunda fördelade.

46 herr: en spigg
46 dam: en ganska kraftig kvinna

Snälla köp damstället...
*Kräng sedan på dig detta...
*tillse att någon filmar dig under tiden du gör detta
*lägg ut det här på SH....

PLEASE =)

Det är svårt för oss som inte har riktigt "normala" kroppsmått, men men, mitt i allt kanske det dyker upp nåt som passar om man har lite tur..:tummenupp

i ditt fall så borde ändå det smalaste storlek 46-stället passa någorlunda ändå? t ex alpinestars. eftersom du är ca 170 på 66 kg så är du ju något bredare än mig iaf :rolleyes:

därför att även dom minsta av dom minsta herrställen som finns på marknaden är för stora :gnissla

Snälla köp damstället...
*Kräng sedan på dig detta...
*tillse att någon filmar dig under tiden du gör detta
*lägg ut det här på SH....

PLEASE =)

Haha, njaa riktigt så roligt ska vi nog inte ha:D
Tror jag siktar in mig på herrställ istället...

i ditt fall så borde ändå det smalaste storlek 46-stället passa någorlunda ändå? t ex alpinestars. eftersom du är ca 170 på 66 kg så är du ju något bredare än mig iaf :rolleyes:

Jag får försöka hitta nåt alpinestars i den storleken och testa.
Har beställt några andra ställ tidigare men fått skicka tillbaka, dock inget alpinestars.
Såg att Carlbarks hade ett alpinestars som var nedsatt 4000:-
Men då tar dom 20% i returavgift om jag skickar tillbaka det:(
Vet inte om man vågar chansa...

kasta dig in på någon butik o prova div märken. beställ sedan från typ Ebay el likn...
Du sparar garanterat X-antal tusenlappar.

Lycka till i ställjakten.

Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back