Spelnördar, se hit - MMO sökes...

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
Tjo!

Ok, har lirat AO sedan 2005 och har en MA på 220/30/70 med det mesta av extra-allt men har nu ledsnat på FC:s styvmoderliga beteende mot MAs samt tröttnat på att vänta på ny gfx engine samt en rejäl, ny expansion, vilket behövs. Så, tänker ta ett litet break från AO och lira något annat istället.

Lirade EVE Online en kort tid 2003 och installerade detta på nytt igår. Jag kommer knappt ihåg ett smack och behöver lite tips.

Vad för skepp ska jag ha i början, vill kunna båda fightas samt mine:a? Vilken ore ska jag köra på? Vet att förr körde jag efter omber men när jag frågade i chatten igår sa folk att man ska köra efter veldspar? Är det bara för att man är noob nu och ska hålla sig i safe areas? Tips mottages tacksamt, om allt möjligt, kommer inte ihåg så mycket och jag har inga creds alls, så jag får lära om på nytt.

Tips på andra MMOs? Allt förutom WoW är intressant.

:banana

Härligt att se att det finns fler AO-spelare kvar i livet. Jag slutade ju dock själv spela aktivt för ett par år sedan men saknar det fortfarande. Otroligt underhållande spel.

Angående tips på nya så är det ju rätt begränsat. WoW vill du inte spela så då är det ju AoC och Warhammer Online kvar. Warhammer tycker jag är riktigt schysst så det kan du alltid kolla in.:tummenupp

Härligt att se att det finns fler AO-spelare kvar i livet. Jag slutade ju dock själv spela aktivt för ett par år sedan men saknar det fortfarande. Otroligt underhållande spel.

Angående tips på nya så är det ju rätt begränsat. WoW vill du inte spela så då är det ju AoC och Warhammer Online kvar. Warhammer tycker jag är riktigt schysst så det kan du alltid kolla in.:tummenupp

Finns ju Final Fantasy XI också även om det är ganska tunggrott.

Varför inte wow? Det är ju lätt det mest kompletta av alla mmorpgs. Annars ska warhammer vara helt okej. Age of conan suger grispenis.

Därför att springa runt i en skog och klubba ner grisar verkar så... 1900-tal. Rymdskepp däremot är grejjor det!

Age of conan provade jag lite, pvp var ju rätt bra där, men sedan blev det ju med till nån sorts fluffig rosa my little pony carebear-dröm ungefär som wow.

Problemet med eve är att inlärningskurvan är brant som fan, så det gäller att hänga i den första veckan eller så. Kommer man bara dit så är det bara att hitta en bra corp och hjälpa till att skjuta bob tillbaka till jita!

Själv väntar jag på sw:tor. Warhammer är rätt skoj faktiskt, men jag slutade spela då pvpn kändes för simpel.

Kolla in Rune´s of magic.... En riktig wow rippoff.. HaHaHaHa

WoW är alldeles för mycket carebear och fullt med småttingar av det jag sett och hört. Visst är svärd och monster kul stundom, har lirat mycket RPGs såsom Daggerfall, Morrowind, Oblivion etc. Men sci-fi är än mer tilltalande för mig. AO har precis som Eve en ganska brant inlärningskurva och är kanske än mer komplext samt tilltalar en äldre spelgrupp. Det lutar åt att det blir EVE ett tag framöver, men även SW:ToR känns intressant och ska kollas upp när det släpps 2010.

Emellertid, fler förslag mottages tacksamt. Jag läste på lite idag om Warhammer, men det verkar som det är lite tunt på servrarna där?

Folk har för mycket fritid?

Alla har 24h per dygn. Saken är väl den att man väljer vad man gör på sin fritid. En del gör inget, andra är tämligen aktiva på sin fritid med en mängd olika aktiviteter. Vad som är rätt och fel avgör man bara själv.

För egen del så förutom jobb, familj och träning så hinns även spelande med bland en mängd andra aktiviteter.

Tämligen många gör ju inget annat än surfar sporthoj och somliga gör inget annat än att bara glo på TV och det är inget fel i det. Valet är fritt.

Vad vill du ha sagt?

Vad vill du ha sagt?

Folk har för mycket fritid, det var ungefär det jag ville ha sagt fast som en fråga. Nu vet jag inte vad det var för spel du babblade om, men jag anser att man har ganska mycket fritid om man har tid att spela WoW då det verkar vara ett ganska tidsödande spel.
Visst får folk slösa på sin fritid hur de vill, men jag förstår ju de som säger att det går åt helvete med dagens ungdom :gnissla

Folk har för mycket fritid, det var ungefär det jag ville ha sagt fast som en fråga. Nu vet jag inte vad det var för spel du babblade om, men jag anser att man har ganska mycket fritid om man har tid att spela WoW då det verkar vara ett ganska tidsödande spel.
Visst får folk slösa på sin fritid hur de vill, men jag förstår ju de som säger att det går åt helvete med dagens ungdom :gnissla

Dagens ungdom, haha Abstruse är ju för sjutton lastgammal. :)

D3 kommer förhoppningsvis snart (hösten antagligen). Det skall bli intressant att se vad det har att erbjuda och om det kan leva upp till hur bra D1 och D2 var.

är väl att vänta på blizzard's nya mmo. finns väl inte mer info än att det är ett helt nytt spel. och tar säkert en del år än förän det släpps

Har aldrig fastnat för sådana spel.

Vad är det ni fastnar på?

När jag var i början på spelandet så tyckte jag Red Alert / Command & Conquer var ballt... det är väl det enda strategiska spel jag verkligen velat klara.

Nu för tiden så så fort jag ens startar dessa spel så kräks jag för att det för lång tid o det är för turn based o saker går för fort tills man är mörschad av cpu.

Gillade även fiska en gång i tiden, men ack ... alldeles för stressad för sådant. SH kanske krascher eller någon behöver bannas... puh ..

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT