Spelkonsol

Pegasus

Prosit...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 250 EXC-F -13
Jag är sugen på att köpa en spelkonsoll av något slag. Det enda jag har erfarenhet av är nintendo och det var läääänge sen.

Vad ska man köpa, vilka har bäst utbud på spel, chippningsbara etc. etc.

Ni som vet, hjälp mig...

Mvh
peter

Bbarnsligast/roligast/håller längst spel till Gamecube (även billigast konsoll). Alla klassiska karaktärer som Mario, Zelda, Donkey Kong etc. Kan inte spela DVD. Mycket få chip. Specialformat på spelskivorna.

Lättast att chippa/mest möjligheter med Xbox. Vill man spela MotoGP 2 ska man välja Xbox då Xbox-versionen är bättre än PS2-versionen. Den är även enklast att använda som mediacenter (Dvd, xvid, mp3, streama radio etc etc), förutsatt att den är chippad. Finns dessutom massa emulatorer för andra konsoller till Xbox (lira gamla nintendospel är grymt kul). Att Xboxen har hårddisk gör det enklare att spara alla extragrejer man kör på den. Chip kostar 250-300 SEK.

Flest spel till PS2, de officiella F1-spelen kommer bara till PS2. Offciellt Linux-stöd om man köper ethernet-kitet.

Vad man ska vällja beror mest på vilka sorters spel man gillar och vad man vill ha konsollen till.

Eftersom jag mest är intresserad av att lira sportspel så är det då (om jag har fattat detta rätt):
1. X-box
2. ps2

tillbehör etc är det samma prisläge på båda???

Mvh
Peter

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna