Spelet på forbromsen för litet! Hur göra?

• Thread starter Thread starter Kay
  • Start date Start date

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Firestorm
Bromspedalen på min uppkörningshoj, en gsx750, är aldeles för snävt! Det är omöjligt att göra en kraftig inbromsning med både frambroms o bakbroms utan att man låser bakhjulet en liten bit, räcker man lägger foten. Spelet från inget till full bromsverkarn är ca 1 cm. Hur ska jag få lite lösare bromsning och större spel? vill inte kugga på att jag låser bakbromsen, pga för intollerant broms! Nåt jag kan göra i garaget snabbt själv, eller ska jag åka in på en verkstad imorrn?

Prova o nys på beläggen! :D

Blir väl svårt att ändra på 1 cm från 0 till fullt... Lite känsla bara, tips är att släppa fotbromsen i slutet av bromsningen, den gör ändå nästan ingen nytta!

Finns det inte en mutter på fotbromsen?, skruven som trycker på gummi saken? så är det på min iaf, så kan man justera med den. Vet inte om du fatta men men. :tungan

HanneZ skrev:
Prova o nys på beläggen! :D

Blir väl svårt att ändra på 1 cm från 0 till fullt... Lite känsla bara, tips är att släppa fotbromsen i slutet av bromsningen, den gör ändå nästan ingen nytta!

Håller med föregående talare. Om du är osäker så släpp bakbromsen och koncentrera dig på frambromsningen.

Jag har aldrig hört talats om ditt problem, vanligtvis brukar bromsarna vara för svaga och svampiga, inte för bra. Se det som en bra grejj att du inte behöver trycka mycket. Har du gamla däck så kommer det släppa mycket enklare ändå.

/a

Precis, det brukar sitta ett gängat stag som går till bromscylindern längst bak på pedalen, där sitter det en mutter eller två som går att justera. De kan sitta under en gummigrej som man får lyfta på.

Skitbra, ska kolla det imorrn. Ja jag tänkte också släppa i slutet på bromsningen, men det ser inte ut som jag bromsar me bakbromsen... så lite är spelet typ, kan man inte kugga på det?
Aja, skitsamma, jag går ner o kollar det med skruvarna.
Bakdäcket är ett nytt 170.

se till bara att bromslampan tänds INNAN bakbromsen överhuvudtaget börjar ta! Jag höll på att inte få åka iväg med körskolehojen för att den tändes försent, blev lite panik mek!

HanneZ skrev:
se till bara att bromslampan tänds INNAN bakbromsen överhuvudtaget börjar ta! Jag höll på att inte få åka iväg med körskolehojen för att den tändes försent, blev lite panik mek!

-check!

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck