Spel för små barn verkar...

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Hoj
bilringar och hängröv
... vara ljusår efter tekniskt.

Har införskaffat lite spel till grabben (för pc såklart :( )
jag själv kör bara mac :tummenupp och tantens gamla burk(fanns xp på den) har ju gått sönder så det blev en ny(med windows 7). Dessa jäkla spel är ju bara kompatibla upp till XP, gjorda för stans sämsta grafikkort. så det kvittar om jag blåser hennes nya burk o kör in XP, funkar inte ihop med grafikkortet(kan återkomma med utlägg o varför senare... har inte pappret hennes bror skrev ut).

då tänkte jag såhär. skulle det funka att installera XP eller 2000 i bootcamp på macen och köra det där?

Tips på barnspel(2-4/6 år eller sådär, sånt där klicka o peka) för mac mottages gärna också :)

Testat att köra dom i kompatibilitetsläge? Jag har fått igång väääldigt gamla spel, typ till win 95, genom att göra det. Funkar bra. Är enkelt.

Last edited:
Gå in i App-store och kolla runt. Finns massor av enkla spel där, både gratis och för småpengar.
Många av de uppbyggda på iPhone/iPad-principen.

Annars kan du köra Bootcamp om du vill, men för enklare Windowsspel hade jag nog börjat med t.ex VMWare Fusion och en XP-installation där.

Bifogat

• Skärmavbild 2011-03-11 kl. 23.52.00.jpg
    Skärmavbild 2011-03-11 kl. 23.52.00.jpg
    129.4 KB · Visningar: 33
Mulle Meck finns för både mac och PC ;)

flygplansversionen är även 3D ;)

Klart det funkar i Bootcamp.

Men som Pawel skrivit, kolla App Store, där finns det en hel del spel.

ska börja med att testa det där med kompatibilitetsläge(jävla svårt ord :D) o se vad som händer...

Tackar o bugar

*/ ?>
Back