Speed Triple

patrick_set

Ny medlem
Gick med
7 Nov 2004
Ort
Götet
Hoj
Husaberg FS 650 e -06
Tjena,

Funderar på att köpa en S.T. Ni som äger en sådan, vad har ni för syn punkter fel å brister é det en kul hoj att leka med bakhjul m.m.

MVH
//Patrick
 
Speed3

Tjena!
Jag e inne på min andra S.T.. (Har kört ca 2500mil med S.T) Hade en 02 men bytte mot en ny 04 i våras. Har inte så mycket erfarenhet av andra hojar, men e mkt nöjd med min! Den e en riktigt kul hoj! Bra vrid som satan! Har absolut inga problem att hänga på andra "värstingar" upp till starx under 200.. Den maxar mellan 240-250... Om du köper en S.T, så se till att ha Flyscreen!! Den hjälper en hel del i höga hastigheter!! Grymt kul att köra bakhjul med!! :tummenupp Kopplar lätt upp den på 2:an i hastigheter upp till strax över 100. Har inte testat så mycket med att kopla upp den på 3:an.. Men jag tror att det e svårt som satan.. Inga problem med skjuts på.. Men ensam har jag inte lyckats än...
Ett problem jag hade på min 02 var att det la sig vatten vid tändstiften om man körde när det regna.. fick lämna in den 3 ggr för det byte av tändstift m.m... :huvet sen reklamerade jag den till slut, å fick en ny för bra pris :D Kolla även hastighetsmätaren.. Jag hade problem med glappkontakt... Polaren har samma problem.. Lirkade lite på hans vid fästerna, så började den funka...
 
Last edited:
Jag har en 02:a och den har fungerat klockrent, inga problem alls, det enda som har hänt på 1500 mil är en punktering och att ena framlampan gick, men det kan man ju inte skylla på hojen :).

+ Skitkul motorkaraktär lite som en blandning mellan twin och fyra, härligt ljud, bra chassi och bromsar, lättsvängd, coolt utseende.

- Att köra över 200 är som att sticka ut huvudet ur ett jetplan, sadeln är inte den mjukaste = långfärder kräver många småstopp för att inte få träsmak.

Jag är helt nöjd med min S3:a :tummenupp
 
Jag är skitnöjd med min 05:a som jag inte fått än :3freak
 
Jag har en S3-05 som jag är mycket nöjd med. Lite små-quirks har det varit/är, men då det är en ny modell för i år tar jag det med ro (2-års nyhojs-garanti). Av de tre olika hojar jag provkörde innan jag bestämde mig, var S3:an den i särklass roligaste. Hornen växte verkligen ut ur pannan redan när man grenslade den, den tigger om att busköras. Den närmsta (kanske enda) kandidaten var i mina ögon KTM SuperDuke, men den föll bort pga alltför kostsam försäkring (+ lite väl snäv aktionsradie & inte lika sexig som S3:an).
Att transportera sig lite längre sträckor på en naken S3 går bra upp till ca 150km/h, vid högre hastigheter får nacken jobba lite (individuellt kanske). Insprutningen kan upplevas lite binär (av/på), men efter ett tag lär man sig tekniken att köra den (även i tätare stadstrafik). Möjligt att en updaterad mappning kan lösa detta på sikt. Sedan är frambromsen lite svampig (iaf -05), den tar bra men lite väl mjukt/långt in. Detta lär gå att åtgärda med en ordentlig luftning av bromssystemet, vilket ska vara lite knivigare på den nya S3:an då avluftningsskruven inte sitter högst upp på oket (under banjokopplingen/slangen). En lösning är att ta loss oken (lägga någonting mellan bromsbeläggen) och vinkla dem så att avluftningsskruven hamnar högst under själva processen. Det bästa forumet för S3 (mest trafikerade) som jag hittat hittills är Triumphs eget RAT-forum. Så, sammanfattningsvis:
tjööp!
 
Sedan om "bottenmoset" inte skulle räcka till (anses f ö vara S3:s starka sida), så finns det bot :yoparty :näsblod
 
Jag köpte min ny -04 och jag ler bara mer och mer ju mer jag åker på den!
Har ägt en hel del hojar genom åren men nu har jag hittat rätt. Håller inte riktigt med om att långkörningar skulle vara ett problem. Själv drog jag en vända på 50 mil i ett sträck utan problems, men jag har kanske en fläskröv??!!

Jag säger bara ATTITYD! :tummenupp
 
Hämtar min på torsdag morgon 10:00 :banana :banana
 
Var väldigt nöjd med min 02a, bytte till motard efter 1500 mil. Styva upp framfjädringen är ett tips. Min kändes ganska svajjig i högfartssvängar.

Hade inga direkta problem med den annars. Som nån sa tidigare så hade det även på min av någon anledning samlats vatten vid ett av tändstiften som gjorde att det blivit en del rost och misständningar på en cylinder men det avhjälptes på garantin.
 
Jag tror knappt att du hittar någon tripleägare här på forumet som inte skulle rekomendera hojen. Det är en kanonkul hoj med en sympatisk motor med bra bett i.

Utseendet talar verkligen för hojen. Det är så mycket attityd det går att trycka in i en hoj.

Min triple är en -02:a. Det året kom vissa moddar på modellen. Motorn blev mindre skramlig och aningen vassare. Dessutom fick hon digital instrumentering.

Att åka långt är inga problem alls. Får plats med relativt mycket packning och har man skärmen att gömma sig bakom kan man åka ganska snabbt ganska länge utan att bli speciellt trött.

Jag är helnöjd med min hoj och ger den :tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp av 5 möjliga!
 
Cha Mangan och alla andra som kanske vet?

Vart kan man inhandla en liten flyscreen. Jag har en stor jävel nu. Praktisk men inte lika snygg... =/

Jag saknar även min instrutionsbok. Ngn som har en o vill sälja eller ngn som vet vart man kan köpa en beg.

/p

Mangan Speed 3 skrev:
Tjena!
Jag e inne på min andra S.T.. (Har kört ca 2500mil med S.T) Hade en 02 men bytte mot en ny 04 i våras. Har inte så mycket erfarenhet av andra hojar, men e mkt nöjd med min! Den e en riktigt kul hoj! Bra vrid som satan! Har absolut inga problem att hänga på andra "värstingar" upp till starx under 200.. Den maxar mellan 240-250... Om du köper en S.T, så se till att ha Flyscreen!! Den hjälper en hel del i höga hastigheter!! Grymt kul att köra bakhjul med!! :tummenupp Kopplar lätt upp den på 2:an i hastigheter upp till strax över 100. Har inte testat så mycket med att kopla upp den på 3:an.. Men jag tror att det e svårt som satan.. Inga problem med skjuts på.. Men ensam har jag inte lyckats än...
Ett problem jag hade på min 02 var att det la sig vatten vid tändstiften om man körde när det regna.. fick lämna in den 3 ggr för det byte av tändstift m.m... :huvet sen reklamerade jag den till slut, å fick en ny för bra pris :D Kolla även hastighetsmätaren.. Jag hade problem med glappkontakt... Polaren har samma problem.. Lirkade lite på hans vid fästerna, så började den funka...
 
BUy It!!

Tjenare!!

Kom över en ny 04:a till ett bra pris i år då 05:an kom!
Det är en suverän hojj!
Speciellt om man vill busköra eller köra fort!

Det som kan rekomenderas att sätta på är ett slipon, den blir friskare då och går inte lika ojämnt och ryckigt på mindre varv.

Det är en kanon hojj om man vill köra aktivt på kurviga vägar har nu kört 320 mil med min och man blir bara mer och mer kär i den. Fast den svarta lacken kan man diskutera om, den känns väldigt billig har redan nött ner färgen på sidorna av tanken med hjälp av skinnstället + fått några repor på tanken..men det är sånt man får leva med!. Annars så har jag inte vart med om några missöden förutom att den svettas ur olja vid en del packningar, men det ska triumph göra!=)...Inga stora fel asså!!

Bara springa å köpa!!

+ försäkringen är inte fel heller 6800 kr för helförsäkring helåret!

:yoparty
 
Speed triple!

Tjena! Jag har lekt med min Speed triple nu sen i mars,,och har haft många hojar,,men denna tar priset i ballhet! Löjligt enkel att åka wheelie med,,den vägrar gå ner,,Ler
Önskar dig lycka till med din nya Traja. :tummenupp

Hälsningar
Anders
 
Tjena!

Tjena!

Jag hoppas vi syns ute i sommar,,vore kul att åka ihop med någon som har en lika rolig hoj som en själv,,

Önskar dig en riktig härlig hojsommar!
 
Nu har jag haft min i 3 dagar och kört 40 mil.
Jag är alltså en auktoritet i ämnet.
Skitrolig hoj. Köp-
Visst, eftersom jag varit hojlös i 3 år så kör jag som en potta skit men jag känner potentialen. :banana
På ettan går det fan inte att hålla framhjulet i backen. :hihi
 
Vad tycker ni som har att jämföra med kåphoj om längre körningar? Körde hem från Göteborg nyss. 50 mil och jag cruisade i 180-200. Går såna hastigheter på touring bort med Triple:n? Hur funkar det i regn? Blir mest händerna och bringan som blir blöt på R1:an. Har familjen upp i Luleå så det blir minst en sån resa per år + ev. vanlig hojsemester. Man skulle ha flis så man kunde ha både och...
 
Jag tourade lite med min SF.
Sthlm-->BikeMeet-->Sthlm
Det gick över förväntan.
Visst det blåser lite men det är inget problem att hålla laglig *host* <140km/h *host* hastighet. 200 km/h blir jobbigt i längden utan vindskydd.
Jag har kört samma sträcka medmin R1:a för 2 år sedan och jag fann det lika enkelt att göra resan med fightern.

Men visst man blir lite blötare i regn pga avsaknad av kåpa.
 
Nicke skrev:
Vad tycker ni som har att jämföra med kåphoj om längre körningar? Körde hem från Göteborg nyss. 50 mil och jag cruisade i 180-200. Går såna hastigheter på touring bort med Triple:n? Hur funkar det i regn? Blir mest händerna och bringan som blir blöt på R1:an. Har familjen upp i Luleå så det blir minst en sån resa per år + ev. vanlig hojsemester. Man skulle ha flis så man kunde ha både och...

Jag anser att sådana hastigheter går bort.
140 är väl inga större problem att hålla men inte gärna mer någon längre tid.
Med den gamla kåphojen kunde man ju ha ett stearinljus brinnandes på tanken in 200 :D
 
Tackar. Jaja, får klura lite på det till nästa säsong. Ska på Sviestad för Sporthojskurs 7:e och 11:e. Rätt vad det är blir man biten att köra bana. Alt. avskräckt... :)
 
Nyheter
Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Back
Top