Speed Bleeders!

MaScoot

kast me' liten bomullstuss
Gick med
24 May 2005
Hoj
Triumph Speed Triple 2013, Honda Fireblade 954rr 2003
Jag blev i en tidigare tråd ombedd att recensera speed bleeders när jag testat dom.DENNA

För att få en uppfattning om hur det gick (vet inte hur lång tid det normalt tar att lufta bromsar) så ger jag lite bakgrundsinfo.
Jag har aldrig luftat bromsar förut. I Tokarna fram så hade jag enbart låtit vätska rinna igenom. Oket i bakbromsen var tomt.

Hur gick det då?
Jag luftade hela skiten ensam på 1 timma...och det var första gången någonsin som sagt. Nästa gång lär det inte ta mer än en halv timma.
Inget slabbande..inte en massa bromsvätska i hela garaget. Det flöt på sjukt bra!

Slut betyget blir alltså
:yoparty :tummenupp :banana :fyllisar :rofl :Bugar :tuttar :2cool etc. etc. etc.

Mityvac verkar kanon bra den oxå!

En ren luftning av samtliga ok med speed bleeders lär inte ta mer än 10 minuter heller.

majtii skrev:
Med en Mityvac tar det inte mer än 10 minuter.
Finns det någon billigare variant? 2 lappar känns styggt :)

Annars verkar ju Speed Bleeders oerhört bra. Fast man får hoppas att dessa inte går sönder. Tjena o tappa trycket helt plötsligt. Nje, inte för racing kanske.

Jag blev i en tidigare tråd ombedd att recensera speed bleeders när jag testat dom.

Tackar för det :tummenupp

Fast man får hoppas att dessa inte går sönder. Tjena o tappa trycket helt plötsligt. Nje, inte för racing kanske.

Hmmm...dom fungerar som en helt vanlig luftningsnippel tills man öppnar dom så det är nog ingen större risk.

Swedie skrev:
Finns det någon billigare variant? 2 lappar känns styggt :)

Annars verkar ju Speed Bleeders oerhört bra. Fast man får hoppas att dessa inte går sönder. Tjena o tappa trycket helt plötsligt. Nje, inte för racing kanske.

Här har du ett mityvac kit för under 500 kr. Lär kosta nå'n 50 lapp i frakt också från England.

Mityvac Brake Bleed Kit

Swedie skrev:

Ventilen är konsturerad så att den inte kan öppna då nippeln är åtdragen och i fall nippeln gängar ur sig så är det skit samma om man har speedbleeders eller vanliga du får stora ögon ändå....

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!