Hjulet mot främre lemmen. (På vagnen alltså.)
Sen ett spännband på varsin sida vid styrhuvudet. Om du drar runt styret eller runt gaffelbenen eller vad som nu är bäst gör man som man vill. Det som nöter minst å sitter bäst brukar va bra. ;-)
Sen är det bara spänna ner som tusan. Ha gärna nån som trycker ihop framdämparen i början så slipper du fylla rullen på spännaren.
Viktigt att man drar ordentligt så inte hojen kan fjädra ihop under transporten. För det är då det går åt h-vete. Helst ska man ju ha nån kloss imellan så man skonar fjädringen samt att det blir stumt på riktigt. Men är oftast bara crossar det går på utan att knäcka nån skärm.
Sen bakdäcket är inte så noga. Se bara till att det inte kan röra sig i sidled.
Skadar ju inte å spänna ner det. Så har man möjligt och det inte är allt för krångligt kan man ju gles det. Men som sagt räcker det egentligen att du ser till att det inte kan röra sig i sidled.
Sen om du är rädd om hojen stannar du med jämna mellanrum och ser till att allt sitter bra fortfarande. ;-)
Så brukar så jag och min bror göra med både crossar och landsvägare när dom åkt släp längre turer. Och det har då funkat kanon.
Finns säkert nån RR räv som har ett last sätt man sparar minuter på men det här är då det bästa jag kan erbjuda.