sota ur rör

Gasa? :7peta

Bensin brukar man höra skall gå bra, har dock ej någon egen erfarenhet.

Ta en stålvajer o sätt i borrmaskinen, den ska vara uppspretad om du fattar vad jag menar, tryck in den i röret sen är det bara att gå lös med den.

hm asså en vajjer te tx rc ventilen
funkar de=)?

bensin funkar fan inte. inte för mej .
men spreta upp den typ som den är i änden när den e pajj., ska ja göra så över hela?

crm skrev:
hm asså en vajjer te tx rc ventilen
funkar de=)?

bensin funkar fan inte. inte för mej .
men spreta upp den typ som den är i änden när den e pajj., ska ja göra så över hela?

Hade nog INTE gått loss på ventilen med den, hade tagit o skrapat av den med nåt.

va menar du solid?

ja har en vajjer te rc ventilen som är pajj som ja bötit men har kvar gamla. täntke om den funkade

crm skrev:
va menar du solid?

ja har en vajjer te rc ventilen som är pajj som ja bötit men har kvar gamla. täntke om den funkade

Aha =)

Jag trodde du skulle gå lös på själva RC ventilen med vajern. :hihi

Kör i vind o pröva med den vajern, kanske i klenaste laget, du ska helst ha en 5mm tjock vajer eller lite tjockare.

men ja tar altså vajjern å försöker spräta isär eller va heter de spreta isär kanske de heter. överallt
den är ju readn pajj där framme så bara fortsätta att dra upp det så de pajjar överallt. hm vad finns det för vajjrar som är tjockare. har säkert nån traig bromsvajjer te cykel

har du testat att ta bensin eller diesel häll i i röret och tänd på. Det brukar försvinna då.

DJM skrev:
har du testat att ta bensin eller diesel häll i i röret och tänd på. Det brukar försvinna då.

Var med när en polare skulle göra detta på sitt avgassystem. Halva hans gräsmatta var på väg att brinna upp.

Det "sprutar" ut eld under en längre tid.

Padde skrev:
Var med när en polare skulle göra detta på sitt avgassystem. Halva hans gräsmatta var på väg att brinna upp.

Det "sprutar" ut eld under en längre tid.

haha!! sant.. samma för mig :)

Om man ska sota med bensin så ska m,an inte hälla i så mycket så att det brinner, man ska hälla i lite o sen skaka systemet tills det inte låter nåt, sen tänder man på o springer utav bara helvete. (smäller jäääävligt högt!!!)

Men jag gillar inte o springa så jag kör med vajer o borrmaskin. :D

In på en järnhandel o köp nån vajer, du ska typ ha en vinsch eller något liknande, cykelvajer e för klent. :)

Tzr_kim skrev:
Jag använde kasutiksoda när jag sotade ur avgasystemet till min Tzr. Det blandas med vatten och sen fyller man hela avgasystemet, men ljudämparen kanske man ska undvika. Låt sen stå några timmar och spola ur med vatten.
fick du ut mycket skit då? :rolleyes:

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck