Sony/Ericsson suger, vill ha Nokia mobil igen

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Köpte en Sony/Ericsson K500 för en dryg månad sen, men jag é fan inte nöjd med den. Värdelös knappsats och kass kalenderfunktion.... Saknar min gamla trotjänare Nokia 6610 :(

Så nu funderar jag på o försöka sälja min tfn för en tusing på blocket och köpa nya 6230i istället. Tycker Nokias menyer och knappsatser är överlägsna, dessutom är 6610 och 6230 dom två snyggaste mobiler som tillverkats :D (enligt mig iaf)

Så nu vill jag bara att ni ska hålla med mig om att det är helt rätt att sälja K500:an och köpa Nokian istället :) Nokian kostar drygt 3100:- så kan jag sälja K500 för 1000:- så blir det bara 2100:- att lägga emellan.

MackeNo1 skrev:
Så nu vill jag bara att ni ska hålla med mig om att det är helt rätt att sälja K500:an och köpa Nokian istället :) Nokian kostar drygt 3100:- så kan jag sälja K500 för 1000:- så blir det bara 2100:- att lägga emellan.

Jag håller med, det är alltid rätt att sälja en /// för att köpa en Nokia.

Fast sen måste jag ju inflika att folk som är van /// eller Motorola, Siemens eller något annat ofta tycker att Nokias menyer suger getskägg, så det är nog mest en vanesak.

Jag har haft alla mobiler ovan , flest Nokia, och trivs bäst med Nokia, men dom nya från /// är inte dumma om man läser specen, sen hur dom är i verkligheten, det är en annan sak...

I en annan mobiltråd på forumet så framgår det att jag kör container-nokia, DVS sånt som andra har slutat använda, men om jag ska köpa nytt så blir det nog en Nokia, eftersom jag känner mig mest säker på att bli nöjd då.

Batteri kapaciteten på SonyEricsson k700 är ju pinsam, min håller i 2dagar sen måste man ladda igen. Och ringer jag knappt något eller använder radio osv. Har ni samma problem?

Köpte min 6230 i oktober förra året och har aldrig varit så nöjd med en telefon som denna, skall man anmärka på något så är det displayen som är lite gammal om man jämför med en färgsprakande Samsung.

morlock skrev:
GuW: Ericsson är inte samma sak som SonyEricsson.
Näe, men den nya loggan finns inte på mitt tangentbord :hihi , förövrigt, Nokia, är inte det en stöveltillverkare?

Kleiv skrev:
Köpte min 6230 i oktober förra året och har aldrig varit så nöjd med en telefon som denna, skall man anmärka på något så är det displayen som är lite gammal om man jämför med en färgsprakande Samsung.

6230i har precis kommit ut. Den har bättre display än 6230, mer minne, minneskortsplats (mmc), mp3 spelarfunktion osv....

Nokia 6230i

MackeNo1 skrev:
6230i har precis kommit ut. Den har bättre display än 6230, mer minne, minneskortsplats (mmc), mp3 spelarfunktion osv....

6230 har 32Mb mmc, mp3 spelare den med. 6230i har 32Mb inbyggt minne i telefonen och en 1,3 Megapixel kamera.

Jag är nöjd med min K500i, fast jag ringer ju iof bara med den, skiter i alla andra funktioner. Lätt och liten, bat-tid ca 3 dygn. Duger för mig.

FUBAR skrev:
Jag är nöjd med min K500i, fast jag ringer ju iof bara med den, skiter i alla andra funktioner. Lätt och liten, bat-tid ca 3 dygn. Duger för mig.

Det jag använder mobilen till är att ringa, skicka sms, använda som påminnelse (har fan världens sämsta minne) och som väckarklocka.

Sen tycker jag iofs att det är en bonus om den har radio och mp3-spelar funktion, perfekt när man ligger på stranden te x.

Men eftersom jag tycker att knappsatsen é riktigt dålig (små, välvda knappar som man måste ha tumnageln för att trycka på) så funkar inte tfn bra o skriva sms på för mig. Sätter man en påminnelse i kalendern så syns det inte att nått ska hända den dagen, till skillnad från i Nokiatelefoner där det datumet blir markerat och man alltså vet att något särskillt ska hända då.

Visst kan det ses som småsaker, men jag irriterar mig grymt på dom. I övrigt är K500 en grymt bra och prisvärd tfn, det var ju därför jag köpte den....

När kommer det en ny mobil med stor monochrome skärm, rejäl telefonbok, bra och enkel sms-funktion samt att luren i sig är liten och har bra batteritid.

Inget lull-lull som kamera/sms/bluetooth/jaddijaddi .

Maxxi skrev:
Batteri kapaciteten på SonyEricsson k700 är ju pinsam, min håller i 2dagar sen måste man ladda igen. Och ringer jag knappt något eller använder radio osv. Har ni samma problem?

Näe. Men jag har hört rykten om att vissa K700 har haft dåliga batterier.
Min laddar jag en gång i veckan trots radiolyssning och snackande och då är batteriet inte helt urladdat.

Maxxi skrev:

Samma här.. Den skulle bli bättre efter en uppdatering sas det, både allmänt (färre buggar) och batteritidsmässigt, men icke.

Förr så var den 20% bra och 80% kass.
Idag så är den 22% bra och 78% kass...

En basic nokia blir det nästa gång. Tjejen har 3310 och har 8 dagars batterikapacitet! Dessuteom det roligaste mobilspelet genom tiderna: Bantumi.

Maxxi skrev:

Jag uppgraderade min och fick 50% till. Nu räcker en laddning 4 dagar. Det tycker jag e bra med tanke på hur mycket jag använder den.

Har en K700i och är grymtnöjd.
Pratar minst 1 timme om dagen och ändå laddar jag den max 2 dagar i veckan.
Väckarklocka, så telefonen är på 24/7

Är inte så rädd om den så den åker i backen titt som tätt men håller. :tummenupp

Maxxi skrev:

Jag hade det problemet i början innan jag uppgraderade till senaste mjukvaran. Nu funkar den som en dans. Jag är helnöjd med min K700!
Har dock hört att de som har operatörslåsta K700 inte är lika nöjda, eftersom en hel el funktionalitet är borttagen iom låsningen.

MackeNo1 skrev:
Sätter man en påminnelse i kalendern så syns det inte att nått ska hända den dagen, till skillnad från i Nokiatelefoner där det datumet blir markerat och man alltså vet att något särskillt ska hända då.

Där där är löst i senaste mjukvarauppdateringen.
Jag fattar inte att alla gnäller över SE. Okok. De kanske kunde göra rätt från början kan man tycka, men om du går med telefonen till nån som servar SE så flashar dom den åt dig medan du väntar. Det är värt besväret. Orkar du inte traska ner till ditt servicecenter så kan du flasha den själv via din dator....

Starstriker skrev:
Har dock hört att de som har operatörslåsta K700 inte är lika nöjda, eftersom en hel el funktionalitet är borttagen iom låsningen.

Det är inte själva operatörslåset som sätter begränsningen, det är brandningen. Alltså är det mjukvaran i telefonen.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT