Sony Ericsson 750i

alap

www.skogspaddan.se
Gick med
18 Nov 2003
Hoj
Ingen för tillfället.
Skulle vilja veta hur man kommer åt telefonboken och kör över den i datan.
Fonen skall till verkstaden.

Har programmen och datakabeln men fattar inte hur man gör sedan.:mad:

Skriv av skiten med papper och penna, det lär inte vara sista gången den telefonen ska in på verkstan...

Seriöst, sämre telefonjävel får man leta efter (varför man nu skulle vilja det)
Köp något annat, fort....

Är ju "bara" 299 st telenr som skall in. I boken står det skapa konto= fixat, men användarnamn och lösenord för servern? Vilken j-a server?

Får väll köpa en ny istället. Aldrig mera en Sony Ericsson.

GuW skrev:
2477995 Skriv av skiten med papper och penna, det lär inte vara sista gången den telefonen ska in på verkstan...

Jag håller verkligen inte med, sjufemtin är den bästa telefonen jag någonsin haft.

Har aldrig varit inne på verkstaden heller.

Förutom att den jävla joysticken slutade fungera efter ett halvår så har den funkat fint för mig.

Japp den jävla joysticken fungerar dåligt.

Men är det någon som skjutsat in teleboken i datorn?

Kommer aldrig mera att köpa en Ericsson. Blir ALLTID Nokia hädanefter.

alap skrev:
2478105 Är ju "bara" 299 st telenr som skall in. I boken står det skapa konto= fixat, men användarnamn och lösenord för servern? Vilken j-a server?

Får väll köpa en ny istället. Aldrig mera en Sony Ericsson.
Synka med outlook t.ex.

GuW skrev:
:5sure

stoffer skrev:
2478156 Jag håller verkligen inte med, sjufemtin är den bästa telefonen jag någonsin haft.

Har aldrig varit inne på verkstaden heller.
Håller med. Körde några nokia-telefoner innan T68i och nu k750i. En nokia kommer aldrig mer i min ägo. De senare nokia-maskiner är bara bleka kopior på SE-nallarna.

Tias skrev:
2478772 MyPhoneExplorer är det som gäller för SE-lurar, inget annat ;)

http://www.fjsoft.at
Verkar bra. Tackar.

Last edited:
Tias skrev:
2478772 MyPhoneExplorer är det som gäller för SE-lurar, inget annat ;)

http://www.fjsoft.at

Verkar funka bra, när äntligen datakabeln för kontakt med den glappa telefonjäveln....
Det gäller att passa på när alla bra planeter ligger i linje med telefonen och det är vindstilla, för landar en blomfluga på sladden avbryts överföringen omedelbart....

Annars var det ett bra program...:tummenupp

Programmet har iaf alla (det flesta funktioner) man behöver, överskådligt program dessutom. Detta prog ersätter PCSuite så det räcker och blir över :)

Sen är det ju detta med glappande kablar och icke-fungerande joysticks. På min förra (K700) fick man trubbel med glappande sladdar men aldrig med joysticken. På min nuvarande k800 så fungerar allting klanderfritt.. (än så länge). Man tycker ändå de borde övergå till en annan typ av kontakt, liknande den Nokia har kanske?

Headsetkontakten började glappa på min gamla 700 efter ett och ett halvt års bryskt användande. Har nu en 750 och kunde inte varit nöjdare. De medföljande lurarna är klart sämre än till 700an med en adapter kan köpas för en hundring så man kan plugga i vilka lurar som helst. Blixten man kan köpa till fungerar förträffligt. Sen att många klagar på att linsskyddet åker upp i fickan.. Man får ge fan i att skrapa baksidan av telefonen mot fickkanten när man trycker ner den. Jag har tajta fickor och har varit med om öppet linsskydd i fickan EN gång. Man får väl tänka lite.

GuW skrev:
2478881 Verkar funka bra, när äntligen datakabeln för kontakt med den glappa telefonjäveln....
Det gäller att passa på när alla bra planeter ligger i linje med telefonen och det är vindstilla, för landar en blomfluga på sladden avbryts överföringen omedelbart....

Annars var det ett bra program...:tummenupp

:rofl :rofl :rofl :rofl :rofl :rofl :rofl :rofl Så sant, men har alltid föredragit Ericsson framför Nokia.

GuW skrev:
2477995 Skriv av skiten med papper och penna, det lär inte vara sista gången den telefonen ska in på verkstan...

Haha sällan du skriver något vettigt, det enda du gör är ju att gnälla sönder varje tråd, får du för lite av frugan eller :arsele :tuttar :)

Maxxi skrev:
2480557 Haha sällan du skriver något vettigt, det enda du gör är ju att gnälla sönder varje tråd, får du för lite av frugan eller :arsele :tuttar :)

Äntligen ngn som skrev ngt vettigt...

Maxxi skrev:
2480557 Haha sällan du skriver något vettigt, det enda du gör är ju att gnälla sönder varje tråd, får du för lite av frugan eller :arsele :tuttar :)

Med tanke på att jag inte har någon fru så...

Jag talar om vad jag tycker om en telefon som bevisligen flera andra på det här forumet har haft exakt samma problem med.
I en annan mobiltelefontråd skrev jag att telefonen har allt jag önskar av en telefon, men förpackat i ett jävligt dåligt skal, hade ingenting glappat i telefonen så kunde jag inte ha varit nöjdare med den.

Jag köpte tidigt till 1gb minneskort och lurarna till 800 telefonen, och sedan var jag nöjd med den ända tills jojjen slutade att fungera och kort efter det blev kontakten i botten glapp...

Jag har både Nokia och Motorola telefoner som har utstått mer, och fortfarande fungerar, ska jag då vara nöjd med den hittils dyraste telefonen som funkar sämst?

Last edited:
Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...