Sommaren förstörd

Gustaf

gkn
Gick med
7 Jul 2003
Hoj
-
Efter ett framhjuls släpp och så är hela sommaren förstörd...!

Hojen är kass och nya skinnet är skrapat...

MC-firman kan kolla på hojen först om 4veckor... om de sen bestämmer sig för att laga upp hojen så läääär det ta en j*la tid...!?

FY F*N VAD DET HÄR SUGER!!!!!!!!

Kan du inte be dem ta hem delarna och fixa det själv istället? Beror ju på vad som har hänt förstås men oftast är det enklare än man tror när man väl börjat meka.

Om det inte är stora skador, typ ram och liknade så kan du fixa det mesta själv. Jag blev själv överaskad när jag började plocka isär delarna till min R1:a -02. Det ÄR lättare än man tror och jag är definitivt ingen van mekaniker.
Det här beror såklart på skadorna och din händighet men det går att göra mer än man tror :tummenupp

Stället är bara att lämna in till skräddare, sadelmakare eller skomakare (jo, dom syr också i skin). När du fått alla trasiga sömmar lagade så är det bara att fetta/smörja in stället med nåt bra skinnbehandlingsmedel. Dessutom så är skrapat ställ bara ett plus :yoparty

Vet inte om den är sne eller ej....

Har ingen lust att ligga i garaget hela semestern heller.... (som börjar på måndag)

Gustaf skrev:
Vet inte om den är sne eller ej....

Har ingen lust att ligga i garaget hela semestern heller.... (som börjar på måndag)
de regnar ju ändå i hela sverige känns de som...

Gustaf skrev:
Sant... allt känns bara så hopplöst... hade planerat en kul semester med mkt mc-åkande... och sen det här...

Får du bara grejerna så kan du nog skruva ihop det på en helg (iaf om du har en mekhandbok). Det svåra är ju som du säger att veta ifall ramen är sne, grovmäta kan du ju dock göra själv och annars finns det säkert gott om verkstäder i stan som kan mäta och rikta den om det behövs. Se det som att du lär dig nåt på kuppen, i de allra flesta fall suger det att behöva lämna in grejerna på verkstad, gå och vänta och dessutom inte veta exakt vad som blivit gjort. Jag är absolut ingen van mek heller men så länge det inte gäller att greja i motorn så är det mesta väldigt enkelt. Har du lekt med Lego eller Mekano när du var liten så fixar du det lätt :tummenupp

Vilken årsmodell har du?
Har en polare som har lite kåpor mm til en r1a 00a. Samt framgaffel styrkrona framhjul och lite annat smått och gott

neeeej lägg av, fan va trist :(

jag som snart e igång igen, hade ju hoppats på lite schysst rejsing ;)
vad var det som hände?, hoppas du inte skada dig?

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing