Sol i sikte! (Sporthojskurs i Linköping 23-24 aug)

• Thread starter Thread starter HW
  • Start date Start date

HW

Behandlar dig som du behandlar mig!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tillfälligt hojlös
Det ser ut att bli bra väder så nu är det bara att anmäla sig till kuserna 23:e och 24:e augusti i Linköping.
Alla stegen i utbildningen är välkomna, alla hastigheter på förare likaså.

Anmälan sker på http://kurser.svmc.se/shk/

Samling kl. 08:00
Körningen börjar 09:00
Avslutning runt 16:00

Välkomna!

/HW

Se till att anmäla er till dessa dagar. Det är fullt med bra instruktörer och ni kommer få två riktigt bra dagar på Linköping. Själv kommer jag vara där på fredagen.

/Liwa1

Är denna tillställning för absoluta nybörjare eller för blandad erfarenhet?

Ser ingen information om vilken klass man bör välja (hur man ska kunna veta det innan). Nivå 4 i klass med snabba gruppen på gatåkningen kanske?

Det kanske kunde vara trevligt o köra lite och samtidigt skaffa billigare premie!:tummenupp

Nivå 4 i klass med snabba gruppen på gatåkningen kanske?
Åka-fort-kursen, som också var en steg 4, var väl ungefär som snabba gruppen på gatåkningarna i hastighet i alla fall.

EDIT: Pratar då om gatgruppen, licensgruppen gick väl lite snabbare... ;)

Det kanske kunde vara trevligt o köra lite och samtidigt skaffa billigare premie!:tummenupp
Trevligt att du är så pass kry att du är på G för sådant. :tummenupp

Last edited:
Ja det är nåt så obeskrivligt trevligt så du kan inte ana =)

Betalar man för båda dagarna eller för en (800kr) ?

Vi ses!

Kurserna har 3 hastighetsgrupper men dom har inget direkt samband med "nivåerna".

Det är olika kursmoment de 4 nivåerna och man skall gå dom i ordning 1-4.

/HW

Bara idag kvar, imorgon körs det för fullt :tummenupp

har du inte bokat än så gör det nu, ta ledigt sista minuten från jobbet och få två kanondagars bankörning.

/Liwa1

Bara idag kvar, imorgon körs det för fullt :tummenupp

har du inte bokat än så gör det nu, ta ledigt sista minuten från jobbet och få två kanondagars bankörning.

/Liwa1

Står fortfarande och velar.. Tar man nivå 1 på en dag eller behövs även fredag för att diplomeras och sänka sin premie?

Betalar man på plats nu när man är sent ute förresten?

Satt faktiskt imorse och surfade efter info om dessa kurser på svmc.se men till helgen kan jag inte vara med. Fullt ös hemma. :gråta

Ska istället försöka boka 16 sept i Linköping (om jag minns rätt). Det som jag funderade över är vilken del av försäkringspremien som sänks genom att gå en sån här kurs? Tänker så att sänkningen inte enbart gäller om man kör helförsäkrat. Har själv trafik.

Kör lugnt och försiktigt... :pannkyss

/Kentamannen

Nu är det anmält och betalt. De får vackert lita på att jag satt över pengarna för det lär ju inte vara kirrat i morgon redan. Förstår fortfarande inte om det är en tvådagarskurs eller om man kan klippa två nivåer imorgon och på fredag...??

Nu är det anmält och betalt. De får vackert lita på att jag satt över pengarna för det lär ju inte vara kirrat i morgon redan. Förstår fortfarande inte om det är en tvådagarskurs eller om man kan klippa två nivåer imorgon och på fredag...??

:tummenupp Bra gjort. Nu är det bara att köra så det ryker.

Har en plats till SMC kursen på torsdag om någon vill köpa för 600kr, kraschade hojen i måndags så blir nog inget åka av för mig imorrn..

Ring eller PM:a om det låter intressant

//Marcus 0705442727

Tjena!
Jag åker från Sthlm imorgon bitti. Är det någon annan som kommer norrifrån och ska till Linköping?
Alltid roligare om man har sällskap, för jag har ingen radio/stereo på min hoj :)

Enligt en polare som är resande säljare, tar det exakt 1:55 min att åka Sthlm - Linköping :), så avfärd från Sthlm för 06:00

/ miken

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...