Sofuoglu når 400km/h på Kawasaki H2R

Satfläsk.. men om de nu ändå kostar på ett sådant test varför sker det inte by the book? Då ska det väl ske med extern NASA-mätare och mätas i båda riktningarna, eller?

Fy fan, imponerande :tummenupp

Nån som sett var det var för däck på hojen vid rekordet.
Fabrikat?
Modell?

Efter läst på lite mer om Kenan Sofuoğlu så inser jag att han inte körde på några gatdäck utan raceslicks,
kanske av den typen som används i WSBK serien.
Inget som är godkänt för gatbruk.

Last edited:
Satfläsk.. men om de nu ändå kostar på ett sådant test varför sker det inte by the book? Då ska det väl ske med extern NASA-mätare och mätas i båda riktningarna, eller?

Det var ju mer ett öppna-bron-event och Keenan själv som kände att det skulle vara skoj.
Sedan är ju 400 km/h på mätaren inte 400 km/h på riktigt, om nu H2Ren inte har någon annorlunda hastighetsmätarlösning än som vanligt på utgående axel i motorn. Bakhjulet bör ju spinna en hel del i närheten 400. :D
Men man får fan ståpäls när H2Ren accelererar.

Josses va fort han kom upp i 300 :3freak :3freak undrar hur länge de fick vänta för en vindstilla dag, kom att tänka på hur äckligt broar brukar kunna vara när det blåser, t.ex. Höga Kusten Bron :3freak :näsblod

leskigt fort... jag skulle lämnat bruna spår efter mig i den farten, åtminstone i kalsongerna

Fräckt som satan!!!

Det lades fram förslag på att de skulle göra nåt liknande med en Indy eller Grupp C bil på Öresundsbron just för att slippa folk som "tog" rekordet.
Men några andra tyckte det var farligt att göra sånt!

Men 400 km/h är väl just 400 km/h oavsett om det går uppåt eller nedåt.För om jag skulle bli stoppad av polis efter en 300 km/h körning så tror jag inte dom accepterat svaret att det gäller inte förrän man kört tillbaka i samma hastighet. :crash

:rofl

400 knyck alltså? Så jävla fränt, skit samma om det inte är på millimetern rätt. Finns det nån dåre här som har kört i närheten? Ni som tävlar i dragracing behöver ju lixom inte svara.

Vansinnigt fort!
Har själv ett pers på 327 km/h, men då med bil. Kändes helt galet snabbt.
Har maxat R1:an någon gång = 299 km/h ( 285 verklig fart ). Känns lite otrevligt faktiskt.......:3freak

Känns rätt underligt hela alltet. Vad blev Hannah de andra så glada för? Fanns älskar inte något alls som följde riktlinjerna över ett godkänt rekord osv...

Kul ställe att sitta på hojen på om något går fel... uppe på en bro med sköna saker att slå i samt fallhöjden därefter...

Och IS-tecknet med fingret får han med sen också...

Nyheter
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande