SO 1 Jylland. Vilken väg är bäst / Samåkning?

Johan

fd. EVIL
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös :-(
Som rubriken säger. Vilken färja är bäst/billigast/minskar körsträckan mest? Ska gå nån från Landskrona tror jag.
Någon som har plats över för en stockholmare som vill dit med hoj alt. nån som vill åka med och dela på soppan och biljetten?

/Johan

Färjan från Landskrona gick till Nyhavn i Köpenhamn, men finns inte kvar..

Ni som kommer uppifrån borde väl kunna ta nån av färjorna från Halmstad eller Varberg till Grenå? Borde bli kortaste körsträckan!

Annars får man åka över Helsingborg-Helsingör och sen kan man därifrån ta en båt från Själlands Odde till Århus. Om man bokar i tid, kan resa på en tid som det är lite bokat på och kan reda ut alla rabatter man kan få där så kan det kanske bli en billig resa?

Längsta och dyraste är att köra hela vägen över öresundsbron men fördelen är att man slipper passa färjetider mm..

Axxexs skrev:
Färjan från Landskrona gick till Nyhavn i Köpenhamn, men finns inte kvar..

Ni som kommer uppifrån borde väl kunna ta nån av färjorna från Halmstad eller Varberg till Grenå? Borde bli kortaste körsträckan!

Annars får man åka över Helsingborg-Helsingör och sen kan man därifrån ta en båt från Själlands Odde till Århus. Om man bokar i tid, kan resa på en tid som det är lite bokat på och kan reda ut alla rabatter man kan få där så kan det kanske bli en billig resa?

Längsta och dyraste är att köra hela vägen över öresundsbron men fördelen är att man slipper passa färjetider mm..

Varberg-Grenå färjan blev ju påkörd för ett tag sedan. Så den är på lite almän lagning o börjar inte gå förän i Juni... Så det får väl blir GBG-Frederikshamn. Sedan är det 18mil till banan tror jag

Packalén skrev:
Varberg-Grenå färjan blev ju påkörd för ett tag sedan. Så den är på lite almän lagning o börjar inte gå förän i Juni... Så det får väl blir GBG-Frederikshamn. Sedan är det 18mil till banan tror jag

Stämmer! Bokade idag och kan meddela att det endast finns ett fåtal platser kvar.....

GBG - Fredrikshamn 5 pers T/R kostar ca 1950:- med minibuss..... ganska billigt tycker jag.... :tummenupp

Gulsnabbtrajja skrev:
Någon som har plats över för en stockholmare som vill dit med hoj alt. nån som vill åka med och dela på soppan och biljetten?

/Johan
Som sagt, nån som har lust att samåka? Grejar inte danmarksresan solo som läget är just nu.

OK, då är resan klar :banana
Nästa fråga: Nån som har en extra skåpbil/släp/sovplats över väl på plats?
Jag har tältsäng och sovsäck men vill helst slippa att slå upp det i depåtältet så om nån har plats över i ett utrymme som går att värma upp med kupévärmare så kryper jag tacksamt in där.

Ni börjar förstå hur det glamourösa livet som A-licensierad RR-förare är....
man är nog lite :kocko

Min mek (svärfar :yoparty ) kommer ligga i tältet. Men det blir varmare om man är två :rofl

Härligt att du tar dig ned iaf!!

Gulsnabbtrajja skrev:
OK, då är resan klar :banana
Nästa fråga: Nån som har en extra skåpbil/släp/sovplats över väl på plats?
Jag har tältsäng och sovsäck men vill helst slippa att slå upp det i depåtältet så om nån har plats över i ett utrymme som går att värma upp med kupévärmare så kryper jag tacksamt in där.

Ni börjar förstå hur det glamourösa livet som A-licensierad RR-förare är....
man är nog lite :kocko

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...