Snyggaste "icke-skinnstället"?

EVOVII

Medlem
Gick med
19 Feb 2007
Hoj
2012 Yamaha XT660R
Hej, har ni några tips på snygga/sportiga gore-tex-ställ eller liknande "icke-skinnställ"?

Jag söker alltså ett ställ som inte är gjort i skinn utan i något andande material som tål lite regn men som ser ut som ett sportigt tight 2-delat skinnställ för att förtydliga lite ;)

Har för mig att jag sett att Daniese haft något sådant tidigare men tycker inte jag hittar något nu :( Tackar på förhand :tummenupp

Lindstrands har en ett ganska brett program av textiljackor och byxor som inte är så typiskt bylsiga som många andra textilställ.
Hade Gobi Jacka och Taal byxor förut och de kändes som ett skinnställ i modellen.
Inte lika vattentätt eller varmt som Halvarssons topmodeller eller Rukkas modeller vilket jag tyckte var lite trist på europaturerna i småregn. Till vanliga långturer 20-30 mil funkade det även i regn (fast man var ju blöt när man kom fram). Det var väl enda anledningen till att jag bytte stället

är det tokjobbigt att kränga på sig ett regnställ när man börjar misstänka att regnet är på gång ? Annars kan ju det vara ett alternativ som jag funderat på som inte har råd att köpa 2 uppsättningar med ställ,

är det tokjobbigt att kränga på sig ett regnställ när man börjar misstänka att regnet är på gång ? Annars kan ju det vara ett alternativ som jag funderat på som inte har råd att köpa 2 uppsättningar med ställ,

Nej, inte speciellt. Visst, man är ju inte världens smidigaste när man kränger på sig regnställ i skinnställ, men det är jobbigare att kränga på sig skinnstället än att kränga på sig regnstället utanpå det.

Regnställ all the Way tycker jag. Skinställ för säkerhet.
hörde ett grymt citat av en motorbloggare i usa "cyclecruza" eller något.

"Dress for the slide, not the ride".
Kör alltid skin nu, regnstället är billigt, obs! köp ej tvådelat enl min erfarenhet, de läcker gärna mellan byxor o jacka. Köp ett helställ, lite bökigare men än så länge hållit mig snustorr och känns mkt bättre och tajtare när man väl har fått på sig det (det enda jobbiga är knäpuckarna på skinstället och axelskydden men man får lirka lite)

Tackar för er input :tummenupp Jag ska kolla lite på det ni tipsat om, stället är dock inte till mig, jag kör med ett klassikt gammalt Daniese i skinn ;)

Jag har ett Lindstrands ställ som jag tycker funkar bra. kör med byxorna och jackan ihopkopplat 9 fall av 10. Idag skulle jag till en kund och tog bara ryggskydd och jackan :)

Fattade helt fel...av rubriken tänkte jag något i stil med detta...

11.jpg

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...