Snutkontroller

Mike the bike

#95 R 1000 / Team Gröön
Gick med
14 Feb 2004
Hoj
Ducati Monster S4R
Nykterhetskontroll i Mölndal står det på deras sida men de jvlarna står på Kungsgatan i Kungsbacka. :mad:

Kan de göra så??

/Mike

Mike the bike skrev:
Nykterhetskontroll i Mölndal står det på deras sida men de jvlarna står på Kungsgatan i Kungsbacka. :mad:

Kan de göra så??

/Mike
ja när det gäller nykterhetskontroller så får de ta till vilka knep som helst för att ta fast fyllskallarna

Jag har för mig att de inte har någon skyldighet att meddela kontrollerna som de gör.

Mike the bike skrev:

Kan de göra så??

/Mike

Ja gladeligen! Mer nykterhetskontroller!!!

Men om de däremot kollar hastighet när de skriver att de ska göra annat blir man ju ledsen...

Jag hoppas verkligen du inte ville varna för en nykterhetskontroll?

Ja det har jag full förståelse för, men nu står det med laserpistoler.

Glömde säga det.

/Mike

Maciej EVO VI skrev:
ja när det gäller nykterhetskontroller så får de ta till vilka knep som helst för att ta fast fyllskallarna

Är det bara jag eller?

Heter det inte polis? För mej får dom gärna ha nykterhetskontroll varje dag runt omkring mej där jag bor.

Mike the bike skrev:
Ja det har jag full förståelse för, men nu står det med laserpistoler.

Glömde säga det.

/Mike

Med tanke på en tidigare tråd om en spännande dag så verkar det helt enkelt som om polisen är där du är... :va

Tough Luck :huvet

Har du blitt av me kortet, Majk? Du kan få åka bakpå när jag kör 10an åt dig.... :hihi

Snut är en negativ benämning av polis.

Blåskontroll över allt hela tiden tack!

/ Hannes

Mike the bike skrev:

Kan de göra så??

/Mike

Nej det borde vara förbjudet utan att först annonsera i alla inrikes tidningar, ett långt inslag på lokalnyheterna och ett rejält vägarbete så vägen är avgrävd och trafikanterna slipper löpa risken att träffa poliser.

Är du på riktigt?

D e bra med nykterhetskontroller i trafiken. Borde införas på krogen åxå :kocko Fast inte när jag vill gå ut och ta en öl förstås :fyllisar
Nä, luktar skämt men kontroller av både nykterhet och fart är helt ok.

Blev omkörd igår på väg mot Uppsala från Märsta vägen. Fina kurvor, 70-sträcka, hyfsad sikt men inte hur långt som helst. Mycket skog på sträckan.
Jag hann höra ljudet,vred ögonloberna till backspegeln, hann precis se att det kom en hoj sen var de förbi. De fick lite vingel i kurvan framför mig. Skjuts i hög fart men skräm inte mig på det viset. :va

inte fel att dom står där alls , jag följde en fyllekärring dit i våras efter det att hon nästan haft ihjäl mig och min familj.

CHROLO skrev:
Nej det borde vara förbjudet utan att först annonsera i alla inrikes tidningar, ett långt inslag på lokalnyheterna och ett rejält vägarbete så vägen är avgrävd och trafikanterna slipper löpa risken att träffa poliser.

Är du på riktigt?

Ja, varför är det inte så. Tänk va mycket lugnare det skulle va. :rolleyes:

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!