Snutjaget utanför uppsala 31 maj 06

• Thread starter Thread starter 47
  • Start date Start date

47

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2006
Hoj
StreetTriple R -10
Jisus, va fort det gick!!!

ngn som vet hur det slutade?? eller hur det började med för den delen...

/47

Fanvanajs :tungan
Har inte hört något om det, förrän nu.
Kan ingen få fram lite info?

Inte snällt av polisen att hetsa..... I alla fall inte mot den som sitter bakpå, om inte båda är rånare eller dylikt förståss....

Blanco skrev:
2204259 Inte snällt av polisen att hetsa..... I alla fall inte mot den som sitter bakpå, om inte båda är rånare eller dylikt förståss....
Vaddå hetsa? :va
Det är den som vrider på rullen som är 100% ansvarig.

NoPinky skrev:
2204307 Vaddå hetsa? :va
nej nej nu är du helt ute o svävar..
snuten är helt ansvarig om dom hetsar en mc i överskriven hastighet..
egentligen borde d vara snuten som blir av med jobbet,
finns en lag som säger att dom inte få jaga/hetsa när det är
fara för andra i trafiken.

NoPinky skrev:
2204307 Vaddå hetsa? :va
Precis! :fakta
Samma sak när man kör fort på kurviga vägar, ju fortare man kör, desto större ansvar har man att undvika en olycka, eftersom svenssons inte gärna kan anta att hojen han ser 200m bort kommer i 200, och då hinner fram på knappa 4s, istället för 70, och hinner fram på 10s...

Blip skrev:
2204327 Fel, polisen får inte alls hetsa så att andra utsätts för fara. Passageraren borde räknas som det.
Jovisst, men han som fick snuten efter sig hade ju ett val mellan att stanna och att vrida på också! Snuten ska ju hänga på, tills det blir för farligt. Men när det inträffar är ju att avgöra från fall till fall.

Innan alla börjar moralbomba kan vi andra väl få reda på vad det handlar om??? :va

snuten slutar aldrig förfölja, man borde anmäla dom, en gång blev jag hetsad i stan så jag var cm från att köra in i en barnvagn i säkert 140-150 blås..

Med stort leende läser man folks objektiva inställning till händelsen utan att ha någon som helst fakta om vad som ligger bakom jakten,

Hadde det varit en hojtjuv hade vi skjutit han på plats och hoppats att polisen prejjat honom av vägen och gärna gruppvåldtagit honom i häktet

t-quick skrev:
2204350 snuten slutar aldrig förfölja, man borde anmäla dom, en gång blev jag hetsad i stan så jag var cm från att köra in i en barnvagn i säkert 140-150 blås..
Du kunde inte ha stannat och tagit ditt straff istället för att ha försökt köra ifrån dem då? Vet iofs inte hur situationen var, men som jag förstod så jagade de dig för t.ex. fortkörning el. liknande.

t-quick skrev:
2204350 snuten slutar aldrig förfölja, man borde anmäla dom, en gång blev jag hetsad i stan så jag var cm från att köra in i en barnvagn i säkert 140-150 blås..

ja dumma poliser, tänk om du kört ihjäl ungen, tänk vad mycket skit dom skulle få.. hade du åkt på min unge hade jag stängt in dig i källarn och lekt doktor död

Flubber skrev:
2204363 Du kunde inte ha stannat och tagit ditt straff istället för att ha försökt köra ifrån dem då? Vet iofs inte hur situationen var, men som jag förstod så jagade de dig för t.ex. fortkörning el. liknande.

ja vet inte vad dom jagade mig för, tror dom tycker d är kul att jag drar, nästan därför jag alltid drar.. en är det en jävla kick som är bättre än sex det vet ni som dragit dom :D

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti