Snopen när jag startade Rettan...

L-Born

Hustler
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Yamaha R1
Detta är helt otroligt...
Bokade en bankörning igår och vart då tvungen att köpa mig ett orginalsystem till Rettan för man fick inte köra med trimdämp.
Köpte mig ett orginalsystem och åkte hem med bilen för att hämta hojen.

När jag väl hade låst upp alla lås på rettan och startade henne så lät det VÄLLDIGT högt..... :confused: .....Hoppsan någon har snott mitt slipon.
Så nu får man köra orginal,,,"skitkul"

Sliponét var av märke ART och var helpolerat, ska se om jag hittar någon bild på det o lägga ut här.

L-Born

jag skrattade lite pga saken att det är ju fan så typiskt att sånt ska hända......men annars så e det ju jävligt tråkigt.....vissa delar på hojarna sär ju inte direkt svåra att plocka av tyvärr....

Jag fick nästan mitt Slipon snott en gång.. det var halvt av hojjen.. efter det var jag riktigt orolig om att nån skulle ta hela hojjen nästa gång.

Swedie skrev:
Jag fick nästan mitt Slipon snott en gång.. det var halvt av hojjen.. efter det var jag riktigt orolig om att nån skulle ta hela hojjen nästa gång.

Det gjorde dom ju också. ;)

Illa, funderar själv på ett nytt rör. Har sett att man i alla fall kan skaffa sig ett litet skydd mot dylika händelser, men är nog en smula tveksam till styrkan. Någon som har erfarenhet av dylika "låsbultar"?

SECURITY BOLT

• Simple design.
• Multi key combinations.
• Billet stainless steel.
• Security for expensive after market silencers.
l

Bifogat

• secbolt.jpg
    secbolt.jpg
    5.8 KB · Visningar: 789
Svetsa fast skiten bara... Eller buckla till skiten lite så är den inte lika attraktiv.....

/Zana

Svetsa: Funkar ända tills man vill besikta hojen... :rolleyes:

Buckla: Inte ett Titanium Rainbow i alla fall... :o

Annars är nog båda tipsen riktigt klyftiga om man hittar ett begagnat...och lagligt... :tummenupp

Att svetsa är nog ingen dum idé.. Ett par loppor bara så att man inte bara kan dra av det..

besiktning..

Jag besiktade min r1 med bsm vampire slipon, låter ungefär som micron, frågade dem vad de tyckte om ljudet och de sa bara att de var mycket nöjda med ljudet =)))

Verkar som om det stjäls väldigt många slip-on numera. Börjar bli glad att jag har helsystem och garage!

polaren besikta sin zx9r för någon dag sen med slipon på, besiktningskillarna tyckte det va en sak för farbror blå o inte dom... iofs kanske bara va rätt besiktnings kille på rätt plats osv

*/ ?>
Nyheter
Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Back